Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CAS1061 | Geometric Origami | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CAS1061 | Geometric Origami | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu derste origami modelleri yapılacak ve bu modellerin altyapısındaki matematik çalışılacaktır. Derste keşif bazlı ve ucu açık problemler çalışılacaktır.
-
Kağıt katlama ve rakam teorisindeki konular, kombinatorik ve geometri arasındaki ilişkiler çalışılacaktır. Bu ders aşağıdaki konuları içerecektir: Temel geometri: Modellerimizi incelemek için geometriyi nasıl kullanırız? Modelimizin boyutları ile kullandığımız kağıdın büyüklüğü arasındaki ilişki nedir? 30 derece açı nasıl oluşturulur? Açıları üçe bölebilir miyiz? Bir parça kağıdı üçe düzgün olarak nasıl böleriz? Poligon ve polihedra: Origamiyi kullanarak poligon ya da kenar sayısı belli polihedra nasıl oluştururuz? Tüm bunlar birçok ayrı parçayı kullanarak ilginç şekiller oluşturulduğu modüler origami için başlangıç olacaktır. Euler formlülü, renklendirme teoremi, Hamilton döngüsü ve Buckyball sınıflandırılmasını içeren matematik konuları. Düz katlama:
ödevverme, sınıf içi aktiviteler, demonstrasyon
Yok
İngilizce
Origami, Plain and Simple by Robert Neale and Thomas Hull.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Origamiye giriş |
2 | Origami Tarihi (törensel sanattan, çocukların passtime, sanat biçimine) |
3 | Kağıtların ve katlanmanın fiziksel ve geometrik özellikleri |
4 | Kağıtların ve katlanmanın fiziksel ve geometrik özellikleri |
5 | Matematiksel modelleme ve mühendislik tasarımı |
6 | Matematiksel modelleme ve mühendislik tasarımı |
7 | Sanatla zanaat; Sanat ve zanaat tekniği; Figüratif vs soyut |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Modüler origami ve büyük ölçekli yapılar inşa etme |
10 | Fraktallar ve mozaikler: "matematiksel sanat" |
11 | Bilgisayar algoritmaları, arama ve optimizasyon; Bilgisayar destekli tasarım |
12 | Origami özel türleri: pureland, box-pleating |
13 | Tasarım spesifikasyonu ve verilerin sunumu (özel örnekler: origami öğretimsel diyagramları) |
14 | Tasarım spesifikasyonu ve verilerin sunumu (özel örnekler: origami öğretimsel diyagramları) |
15 | Matematik ispatlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |