Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7039 | Geriatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7039 | Geriatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı, yaşlı topluluğun fiziksel, sosyol ve kültürel özellikleri, yaşlanma süreci ile birlikte değişen ve gelişen sağlık sorunları, sağlıklı yaşlanma yaklaşımları konusunda teorik bilgi sahibi olmaktır. Geriatri hemşiresinin rol ve sorumluluklarını ve önemini kavrayarak gerontolojik bakış açısı geliştirmektir.
-
Türkçe
Ön okuma, Düz anlatım, Power point sunumu, Soru cevap, tartışma
yok
Türkçe
1. Toughy, T.A., Jett, K.F. ( 2014). Gerontological Nursing & Healthy Aging. Fourth Edition, Copyright 2014 by Mosby, an imprint of Elsevier Inc.ISBN: 978-0-323-09606-5 2. Boltz, M., Capezuti,E., Fulmer, T., Zwicker, D. Evidence-Based Geriatric Nursing Protocols for Best Practice, Edt. Ardis O’Meara, 4th Edition. Copyright c 2012 Springer Publishing Company, E-book ISBN: 978-0-8261-7129-0 3. Case Studies in Gerontological Nursing for the Advanced Practice Nurse. Editors, Meredith Wallace Kazer, Leslie Neal-Boylan. ISBN-13: 978-0-8138-2378-2, ISBN-10: 0-8138-2378-1 (pbk.: alk. paper)
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye’de yaşlanma, demografik değişim ve yaşlı nüfusun özellikleri. Demografik değişimein, ekonomi, sağlık, bakım personel ihtiyacına yansımaları |
2 | Geriatri hemşireliğini tarihçesi, Dünyada ve ülkemizde Geriatri Hemşiresinin Eğitimi, çalışma alanları ve rolleri |
3 | aşlanma ile birlikte oluşan fiziksel, anatomik, sosyal ve kültürel değişimler Yaşlanma teorileri, Sosyal, Psikolojik, Manevi ve Bilişsel Yönlerden yaşam boyu sağlıklı yaşlanma Yaşlanma Türleri; Yaşlanmanın Sosyolojik Kuramları, Yaşlanmanın Psikolojik Kuramları, Maneviyat ve Yaşlanma, Biliş ve Yaşlanma, Geç Yaşamda Öğrenme Yaşlanma ile birlikte oluşan fiziksel, anatomik, sosyal ve kültürel değişimler Yaşlanma teorileri, Sosyal, Psikolojik, Manevi ve Bilişsel Yönlerden yaşam boyu sağlıklı yaşlanma Yaşlanma Türleri; Yaşlanmanın Sosyolojik Kuramları, Yaşlanmanın Psikolojik Kuramları, Maneviyat ve Yaşlanma, Biliş ve Yaşlanma, Geç Yaşamda Öğrenme |
4 | Yaşlı bireyin Çok Yönlü Geriatrik Değerlendirilmesi; Optimal bakım için değerlendirme, geriatri hemşireliği değerlendirme araçları, günlük yaşamın ve enstrümantal günlük yaşamın aktiviteleri |
5 | Güvenli İlaç Kullanımı; Farmakokinetik, Farmakodinamik, Kronofarmakolojisi, İlaçla İlgili Sorunlar, Potansiyel Olarak Uygunsuz İlaç (PIM), Psikoaktif İlaçlar |
6 | Beslenme ve Hidrasyon; Beslenme, Obezite, Malnütrisyon,Hidrasyon, Disfaji, Ağız Bakımı |
7 | Eliminasyon; Mesane İşlevi, Bağırsak Eliminasyonu. Dinlenme ve Uyku, Aktiviteler ve Girişimler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Güvenliği geliştirme; Düşme ve düşme riskini azaltma, çevre güvenliği,ulaşım güvenliği Güvenliği geliştirme; Düşme ve düşme riskini azaltma, çevre güvenliği,ulaşım güvenliği Güvenliği geliştirme; Düşme ve düşme riskini azaltma, çevre güvenliği,ulaşım güvenliği Güvenliği geliştirme; Düşme ve düşme riskini azaltma, çevre güvenliği,ulaşım güvenliği |
10 | Güvenliği geliştirme; Düşme ve düşme riskini azaltma, çevre güvenliği,ulaşım güvenliği Yaşlılık Döneminde Kronik Hastalıklar ile Başa Çıkma; Kronik hastalık ile yaşamak, kronik hastalıkların yönetimi |
11 | Ağrı ve Konfor; Akut ve Kronik Ağrı. Görme ve İşitmeyi Etkileyen Hastalıklar; Görme, İşitme bozukluğu |
12 | Metabolik bozukluklar; Tiroid hastalığı, Şeker hastalığı Kemik ve Eklem Problemleri; Kas İskelet Sistemi, Osteoporoz, Artrit |
13 | Kardiyovasküler ve Solunum Hastalıkları. Nörolojik Bozukluklar, Serebrovasküler Hastalık, Parkinson hastalığı, Nörolojik Bozukluklarla İletişim ve Yaşlılar |
14 | Kognitif bozukluk; Bilişsel Değerlendirme, Delirium, Demans, Demanslı Bireylere Bakım Verme. Akıl sağlığı, Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler, Ruh Sağlığı Bozuklukları |
15 | Kayıp, Ölüm ve Palyatif Bakım; Ölüm, Ölüm ve Palyatif Bakım, Ölmek ve Hemşire, Yaşam sonuna karar verme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 9 | 9 | 81 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 7 | 7 | 49 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |