Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | HSH8010 | Geriatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | HSH8010 | Geriatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı öğrenciye; yaşlı nüfusun sosyodemografik değişimi, yaşlanma süreci ile ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, sosyal sorunlar ve çözümü, yaşlı bireylere sunulan sağlık ve bakım hizmetleri, etik konular, sağlıklı yaşlanma, sağlığı geliştirme ve yaş
-
Bu ders öğrenciye, yaşlanma süreci ile ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, sosyal sorunlar ve çözümü, geriatri hemşireliği eğitim ve bakım standartları, yaşlı bireylere sunulan sağlık ve bakım hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi, geriatrik sendromlar, sık
Ön okuma, Düz anlatım, Power point sunumu, Soru cevap, tartışma, Alan uygulaması
evet
Türkçe
1. Tabloski, P.A. (2019). Gerontological Nursing The Essential Guide to Clinical Practice. (4th eds). Pearson, USA. 2. Eliopoulos, C. (2018). Gerontological Nursing. (9th eds). Walters Kluwer. USA. 3. Boltz, M., Capezuti, E., Fulmer, T., Zwicker, D. (201
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yaşlı Nüfusun Sosyo-demografik Özellikleri ve Yaşlanma Süreci, Yaşlı Nüfusun Özellikleri, Yaşlanma Teorileri |
2 | Geriatri Hemşireliğinin Temelleri, Geriatri Hemşireliği Temel Yetkinlikleri |
3 | Yaşlı Bireylerin Kapsamlı ve Çok Yönlü Değerlendirmesi |
4 | Yaşlı Bireylerde Sağlığın Geliştirilmesi, Erken Tanı Ve Taramalar |
5 | Sık Görülen Geriatrik Sendromlar ve Yönetimi; Üriner ve Fekal İnkontinans, Polifarmasi, Düşmeler, Uyku Bozuklukları, Disfaji ve Yetersiz Beslenme, Bası Ülseri ve Yönetimi yönetimi |
6 | Sinir Sistemi Hastalıkları, Deliryum, Demans ve Hemşirelik Yaklaşımı |
7 | Solunum, Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı |
8 | Kanserler ve Hemşirelik Yaklaşımları |
9 | Kas iskelet Sistemi Hastalıkları, Hemşirelik Yaklaşımları |
10 | Endokrin Sistemi Hastalıkları, Hemşirelik Yaklaşımları |
11 | Ruh Sağlığı Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı |
12 | Tamamlayıcı Sağlık Bakım Uygulamaları Yaklaşımları |
13 | Aileler ve Bakım Verenler ile Terapötik İletişim ve Bakım Verenlere Yönelik Eğitim Yaklaşımları |
14 | Akut Bakım, Aile Sisteminde Bakım |
15 | Uzun Dönem Bakım ve Yaşam Sonu Bakım |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10,5 | 10,5 |
Teorik Ders Saati | 10 | 10 | 100 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |