Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Halk Sağlığı Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2022 HSH8010 Geriatri Hemşireliği Seçmeli 1 7,50 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye; yaşlı nüfusun sosyodemografik değişimi, yaşlanma süreci ile ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, sosyal sorunlar ve çözümü, yaşlı bireylere sunulan sağlık ve bakım hizmetleri, etik konular, sağlıklı yaşlanma, sağlığı geliştirme ve yaş

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders öğrenciye, yaşlanma süreci ile ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, sosyal sorunlar ve çözümü, geriatri hemşireliği eğitim ve bakım standartları, yaşlı bireylere sunulan sağlık ve bakım hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi, geriatrik sendromlar, sık

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ön okuma, Düz anlatım, Power point sunumu, Soru cevap, tartışma, Alan uygulaması

Staj Durumu

evet

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Tabloski, P.A. (2019). Gerontological Nursing The Essential Guide to Clinical Practice. (4th eds). Pearson, USA. 2. Eliopoulos, C. (2018). Gerontological Nursing. (9th eds). Walters Kluwer. USA. 3. Boltz, M., Capezuti, E., Fulmer, T., Zwicker, D. (201

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yaşlanma süreci ile ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, sosyal sorunlar ve çözüm önerilerini tartışır
  • Gerontoloji hemşireliği eğitim ve bakım standartlarını bilir
  • Yaşlı bireylere sunulan sağlık ve bakım hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunar
  • Geriatrik sendromlar ve yönetimi konularında bilgi ve beceri kazanır
  • Yaşlı bireylerde sık karşılaşılan fiziksel, ruhsal, mental hastalıklar ve yönetimi konusunda bilgi, beceri kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yaşlı Nüfusun Sosyo-demografik Özellikleri ve Yaşlanma Süreci, Yaşlı Nüfusun Özellikleri, Yaşlanma Teorileri
2 Geriatri Hemşireliğinin Temelleri, Geriatri Hemşireliği Temel Yetkinlikleri
3 Yaşlı Bireylerin Kapsamlı ve Çok Yönlü Değerlendirmesi
4 Yaşlı Bireylerde Sağlığın Geliştirilmesi, Erken Tanı Ve Taramalar
5 Sık Görülen Geriatrik Sendromlar ve Yönetimi; Üriner ve Fekal İnkontinans, Polifarmasi, Düşmeler, Uyku Bozuklukları, Disfaji ve Yetersiz Beslenme, Bası Ülseri ve Yönetimi yönetimi
6 Sinir Sistemi Hastalıkları, Deliryum, Demans ve Hemşirelik Yaklaşımı
7 Solunum, Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı
8 Kanserler ve Hemşirelik Yaklaşımları
9 Kas iskelet Sistemi Hastalıkları, Hemşirelik Yaklaşımları
10 Endokrin Sistemi Hastalıkları, Hemşirelik Yaklaşımları
11 Ruh Sağlığı Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
12 Tamamlayıcı Sağlık Bakım Uygulamaları Yaklaşımları
13 Aileler ve Bakım Verenler ile Terapötik İletişim ve Bakım Verenlere Yönelik Eğitim Yaklaşımları
14 Akut Bakım, Aile Sisteminde Bakım
15 Uzun Dönem Bakım ve Yaşam Sonu Bakım
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 6 30
Proje ve Hazırlığı 1 2 2
Ödev ve Hazırlığı 1 7 7
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 7 28
Seminer ve Hazırlığı 1 2 2
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10,5 10,5
Teorik Ders Saati 10 10 100
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5