Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Tezli Yüksek Lisans- 2014 FTTR7004 Geriatrik Rehabilitasyon Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yaşlanma ve yaşlanmaya iliişkin fiziksel sağlığın etkilenimleri, yaşa bağlı eşlik eden problemler ve bireyin yaşam tarzında meydana gelen sorunların incelenmesi, multidisipliner ve çok açılı geriatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini araştırmak, güncel değerlendirme yaklaşımlarını tedaviye uyarlayabilmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yaşlanma ve yaşlanmaya iliişkin fiziksel sağlığın etkilenimleri, yaşa bağlı eşlik eden problemler ve bireyin yaşam tarzında meydana gelen sorunların incelenmesi, multidisipliner ve çok açılı geriatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini araştırmak, güncel değerlendirme yaklaşımlarını tedaviye uyarlayabilmektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

yüz yüze, interaktif

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Guccione AA. Geriatric Physical Therapy. 2- Rose SS, Branch EF. The Geriatric Patient: Common Problems and Approaches to Rehabilitation Management (Hardcover). The Haworth Pres, 1989. 3- Kaufmann TL. Geriatric Rehabilitation Manual. Churchill Livingstone,1999.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yaşlanma ve yaşlanmaya iliişkin fiziksel sağlığın etkilenimleri sıralar.
  • Yaşa bağlı eşlik eden problemler ve bireyin yaşam tarzında meydana gelen sorunların fizyoterapist gözüyle inceleyerek analiz eder.
  • Yaşlanmaya iliişkin fiziksel sağlık sorunları multidisipliner ve çok açılı fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini gerçekleştirir.
  • Güncel geriatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında donanımlanır.
  • Geriatrik bireylerin tekil ya da çoklu fiziksel problemlerini birbirinden ayırt ederek ideal fizyoterapi programını çizebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 -Yaşlanan bir nüfusun rehabilitasyon demografisi, yaşlılarda mortalite ve morbidite üzerindeki etkileri
2 Yaşlanma ile ilişkili fizyolojik değişiklikler.
3 Yaşlı erişkinlerde artrokinezyolojik durum
4 Yaşlı erişkinlerde duyusal-motor değişiklikler ve adaptasyon
5 Yaşlıların fonksiyonel değerlendirmesi
6 Kognitif bozulmalar
7 Yaşlılıkta depresyon ve fonksiyon
8 Ara sınav
9 Alzheimer Hastalığı patolojisinde güncel kavramlar
10 Yaşlılarda fonksiyonel eğitim
11 Yaşlı yetişkinlerde dayanıklılık eğitimi
12 Yaşlı erişkinlerde kas yorgunluğu ve bozulmuş kas dayanıklılığı
13 Yaşlanan kadınlarda kemik kaybının belirleyicileri
14 -Serebrovasküler hasarın ardından denge eksikliklerinin biyomekanik ve nörolojik değerlendirmesi ve tedavi için çıkarımlar
15 Yaşlı erişkinlerde potür
16 Yaşlı erişkinlerde denge ve düşmeler
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 20 40
Proje ve Hazırlığı 2 20 40
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 20 100
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 10 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5