Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3067 | Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3067 | Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Görsel sanatlar öğretiminin amacı ve ilkeleri doğrultusunda öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının görsel sanatlar öğretiminde sınıf-içi uygulama örnekleri ile etkili bir görsel sanatlar öğretimi kazandırmaktır.
-
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar, görsel sanatlar ders öğretim programlrının geçmişten günümüze gelişimi, güncel görsel sanatlar ders öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, öğrenme alanları, kazanımlar, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, ölçme değerlendirme yaklaşımı, öğretmen yeterlilikleri.
Anlatım, Workshop, seminer,power point
Yok
Türkçe
Vedat Özsoy, Nuray Mamur (2019) Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Pegem Yayınevi. Özsoy, V. (2015) Görsel Sanatlar Eğitimi: Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara: Pegem Akademi Yay. Özsoy, V. Ayaydın A. (2015) Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri, Ankara Pegem Akademi Yay.Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018) Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma. Ders başlıkları hakkında bilgi verme. Eğitimin tanımı ve amacına giriş. |
2 | Eğitimin düşünsel temelleri ve bu temellerin içeriklerinin incelenmesi. |
3 | Eğitimde yeni değerler ve paradigmalar. |
4 | Sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi. |
5 | Görsel sanatlar eğitiminde kavram yanılgıları. |
6 | Görsel sanatlar eğitiminin bireye ve topluma etkisi. |
7 | Görsel sanatlar eğitiminin tarihçesi ve kuramları. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Görsel sanatlar ve tasarımın dili ve uygulanışı. |
10 | Görsel algı ve görsel sanatlar eğitimi. |
11 | Sanatsal yaratıcılık ve yaratıclığın geliştirilmesi. |
12 | Görsel sanatların kuramları gerekliliği ve işlevi. |
13 | Öğrenme kuramları ve görsel sanatlar öğretimine etkileri. |
14 | 21. yüzyılda görsel sanatlar öğretiminde çağdaş kuramlar. |
15 | 21. yüzyıl sanat anlayışı ve teknolojik gelişmelerin görsel sanatlar öğretimine etkisi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 10 | 2 | 20 |
Uygulama Ders Saati | 5 | 1 | 5 |