Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Resim-İş Öğretmenliği | RSAE320 | Görsel Sanatlar Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Resim-İş Öğretmenliği | RSAE320 | Görsel Sanatlar Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 3 | 0 |
Görsel sanatlar eğitiminde öğrenme biçimleri ve yaklaşımları.
-
Görsel sanatlar eğitiminde kullanılacak materyaller, planlar, teknikler konusunda bilgilenmek.
Gösterip yaptırmak ve bilimsel öğretim yöntemleri ve metotları
Yok
Türkçe
Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Vedat Özsoy/ Nuray Mamur- Pegem Akademi
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin ana başlıkları ve içeriği hakkında bilgi verme, temel kavramlara giriş. |
2 | Görsel sanatlar eğitiminin adlandırma sorunu, sanatın tanımı, eğitimin tanımı, düşünsel temelleri gibi tanımlar ve kavram ve yanılgılar. |
3 | Görsel sanatlar eğitiminin tarihi; Eski Yunan'dan günümüze genel eğitim felsefeleri görsel sanatlar eğitimine yansımaları. |
4 | Türkiye'de görsel sanatlar eğitiminin kısa tarihi; Cumhuriyet öcesi, Cumhuriyet dönemi siyasal ve toplumsal bunalımın eğitime etkisi, Yeni Anayasal dönemde görsel sanatlar eğitimi. |
5 | Eğitim ve öğrenmeye ilişkin düşünceler, Erken dönem düşünürleri, bilginin doğası, beyin araştırmaları ve çoklu zeka kuramına göre görsel sanatlar eğitimi; görsel sanatlarda öğrenme işlemi. |
6 | Görsel sanatlar eğitiminde değişim ve gelişim; Çizek ve çocuğun sanatsal gelişimi, Owatonna projesi, Bauhaus, çeşitli yaklaşımlar ve dengeli bir görsel sanatlar eğitimi nasıl olmalıdır, öğrenciler için dengeli görsel sanatlar eğitimi programının etkileri. |
7 | Yaratıılık nedir, çocukta yaratıcılığın gelişmesi için şimdiye kadar yapılmış çalışmalar. |
8 | Ara Sınav |
9 | Görsel sanatlar eğitimi ve yaratıcılık ve kriterleri. |
10 | Görsel sanatların alanı olan biçimsel ve kavramsal kompozisyonu oluşturan öğelerin anlatımı ve görsel sanatlar öğretmenliği alanında sınıflarda işlenişi. |
11 | Çocuk resminin farklı yaşlarda ki süreci, yaş dönemleri. |
12 | Çocuk resimlerinde temel kavramlar ve renkler üzerinden yapılabilecek yorum ve analizler. |
13 | Grup çalışması; sunum anlatımları; görsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı |
14 | Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı |
15 | Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı |
16 | Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 10 | 2 | 20 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |