Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Resim-İş Öğretmenliği RSAE320 Görsel Sanatlar Öğretimi I Zorunlu 5 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Görsel sanatlar eğitiminde öğrenme biçimleri ve yaklaşımları.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görsel sanatlar eğitiminde kullanılacak materyaller, planlar, teknikler konusunda bilgilenmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Gösterip yaptırmak ve bilimsel öğretim yöntemleri ve metotları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Vedat Özsoy/ Nuray Mamur- Pegem Akademi

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Görsel sanatlar eğitimi veren eğitimcinin bu konuda yapması gereken planları kavrar.
  • Görsel sanatlar eğitimindeki yöntemleri öğrenir.
  • Görsel sanatlar eğitimindeki teknikleri öğrenir.
  • Dijital gelişmelerin sonucunu görsel eğitim materyallerinde kullanır.
  • Araştıran, düşünen, yeni fikirler üretebilen bireyler yetiştirmeyi kendine ilke edinebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin ana başlıkları ve içeriği hakkında bilgi verme, temel kavramlara giriş.
2 Görsel sanatlar eğitiminin adlandırma sorunu, sanatın tanımı, eğitimin tanımı, düşünsel temelleri gibi tanımlar ve kavram ve yanılgılar.
3 Görsel sanatlar eğitiminin tarihi; Eski Yunan'dan günümüze genel eğitim felsefeleri görsel sanatlar eğitimine yansımaları.
4 Türkiye'de görsel sanatlar eğitiminin kısa tarihi; Cumhuriyet öcesi, Cumhuriyet dönemi siyasal ve toplumsal bunalımın eğitime etkisi, Yeni Anayasal dönemde görsel sanatlar eğitimi.
5 Eğitim ve öğrenmeye ilişkin düşünceler, Erken dönem düşünürleri, bilginin doğası, beyin araştırmaları ve çoklu zeka kuramına göre görsel sanatlar eğitimi; görsel sanatlarda öğrenme işlemi.
6 Görsel sanatlar eğitiminde değişim ve gelişim; Çizek ve çocuğun sanatsal gelişimi, Owatonna projesi, Bauhaus, çeşitli yaklaşımlar ve dengeli bir görsel sanatlar eğitimi nasıl olmalıdır, öğrenciler için dengeli görsel sanatlar eğitimi programının etkileri.
7 Yaratıılık nedir, çocukta yaratıcılığın gelişmesi için şimdiye kadar yapılmış çalışmalar.
8 Ara Sınav
9 Görsel sanatlar eğitimi ve yaratıcılık ve kriterleri.
10 Görsel sanatların alanı olan biçimsel ve kavramsal kompozisyonu oluşturan öğelerin anlatımı ve görsel sanatlar öğretmenliği alanında sınıflarda işlenişi.
11 Çocuk resminin farklı yaşlarda ki süreci, yaş dönemleri.
12 Çocuk resimlerinde temel kavramlar ve renkler üzerinden yapılabilecek yorum ve analizler.
13 Grup çalışması; sunum anlatımları; görsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
14 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
15 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
16 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 4 12
Seminer ve Hazırlığı 3 4 12
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 10 2 20
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi