Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT321 | Göstergebilim | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT321 | Göstergebilim | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Göstergebilim dersi öncelikle öğrencileri göstergebilim ile tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu anlamda göstergebilim her türlü sözlü, sözsüz ve görsel kaynağı bir metin olarak ele almaktadır. Göstergebilim dersi öğrencilere bu metinleri okumayı ve böylece yeniden üretmeyi göstermeyi hedeflemektedir. Ekonomi, siyasi, sosyal ve edebi okumalar iletişimin ve göstergebilimin farklı düzeylerine işaret etmektedir. Bütün bunlar göz önüne alındığında göstergebilim dersinin amacı a) toplumsal anlamda göstergebilim sistemlerinin ortaya konması; b) göstergebilimdeki klasik ve modern yaklaşımların gösterilmesi c)öğrencilerin iletişimdeki farklı göstergeleri analiz edebilmek ve yeniden üretebilmek için fark etmeleri.
-
Göstergebilimin temel ilkeleri ve temel kavramları ,Charles Sanders Pierce'e göre göstergebilim ,F. de Saussure C. S. Pierce karşılaştırması, Halkla İlişkiler bağlamında filmlerin göstergebilime göre incelenmesi, Göstergebilim ve Paris Göstergebilim Okulu, Reklamcılıkta göstergebilimin kullanımı,
Anlatım, Tartışma, Örnek olay
yok
Türkçe
F. de Saussure, General Linguistic's Courses R. Barthes, Semiological Adventure V. Propp, Morphology of Tales
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Göstergebilimin temel ilkeleri |
2 | Ferdinand de Saussure'e göre göstergebilimin tanımı |
3 | Ferdinand de Saussure'e göre göstergebilimin temel kavramları ; dil ve söz ayrımı |
4 | Ferdinand de Saussure'e göre göstergebilimin temel kavramları; gösterge, gösteren, gösterilen |
5 | Ferdinand de Saussure'e göre göstergebilimin temel kavramları; artsürem ve eşsürem |
6 | Charles Sanders Pierce'e göre göstergebilim |
7 | Charles Sanders Pierce ilkeleri |
8 | F. de Saussure C. S. Pierce karşılaştırması |
9 | Arasınav |
10 | Halkla İlişkiler bağlamında filmlerin göstergebilime göre incelenmesi; bir örnek olarak Vatel |
11 | Diğer göstergebilimciler; Julien Greimas, Umberto Eco, Roland Barthes |
12 | Anglosakson Göstergebilim ve Paris Göstergebilim Okulu |
13 | Yapısalcılık ve göstergebilim arasındaki ilişki |
14 | Söylemler, Claude Levi-Strauss Roland Barthes |
15 | Reklamcılıkta göstergebilimin kullanımı |
16 | Çeşitli sanat alanlarında göstergebilimin kullanımı |
17 | Ödev sunumu |
18 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |