Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Programcılığı-Önlisans-2014 BLY1014 Grafik Animasyon I Zorunlu 2 5,00 3 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

What is graphic design/Alice Twemlov Uygulamalı ve Örnekli Grafik ve Animasyon /Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Resim dosyaları, formatları ve kullanım yerleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
  • Resim düzenleyici programlarını kullanabilir.
  • Kullanım yerlerine göre mantıklı renk seçimi yapabilecek bilgiye sahip olur.
  • Animasyon oluşturma programlarının genel özelliklerini bilir ve kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Resim işleme programı hakkında temel bilgiler - kavramlar ve terimler, yenilikler
2 seçim işlemleri, rötuş ve dönüştürme
3 katmanlar, görevleri otomatikleştirme
4 maskeler ve kanallar, renkler ve ayarlamalar
5 boyama ve çizim, filitrelerle çalışma
6 tipografik tasarım, baskı işlemleri, web tasarımı
7 Scratch, Flash 3d animasyon temelleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Scratch, Flash 3d animasyon temelleri
10 3Ds Max arayüzü ve araçları tanıma
11 grafikler, metin işlemleri, semboller,
12 ses ve videolar,
13 animasyon oluşturma
14 animasyon içeriğini yükleme ve kontrol etme, belgeleri yayınlama
15 Proje çalışması
16 Proje sunumu
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 14 1 14
Araştırma ve Hazırlığı 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5