Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 ILT3003 Grafik Tasarımın Temelleri Seçmeli 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bugün yaşamımızın hemen her alanında yer alan grafik tasarım ve reklam olgusunun örneklerle tartışıldığı bu derste, öğrencilerin temel kavramlarla beraber bakış açılarını ve yaratıcılıklarını geliştirerek pratiğe yansıtmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkiye ve Dünyada, grafik tasarım ve reklam sektöründeki mesleki gelişmeler ışığında, interaktif ortamda marka oluşumu ve reklam kampanya tasarımlarını teorik olarak inceleyerek ve pratikler üzerinde tartışarak, uygulamalar ile doğru iletişimsel yaklaşımları oluşturmaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders planında her hafta, bir önceki haftanın devamı niteliğindedir. Ezberleyip ders geçme yöntemine alternatif olarak, öğrenilen her teorik bilgi, olumlu ve olumsuz görsel örneklerle pratik karşılığını bulmakta, interaktif tartışma ortamında öğrencilerin yaratıcı özelliklerinin ortaya çıkması hedeflenmektedir. Dersten azami verimin sağlanabilmesi, öğrencilerin derse devamlılığını gerektirmektedir.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Günümüzden kırk yıl geriye yayılmış bir döneme ait grafik tasarım ve reklam kampanya örnekleri. Grafik tasarım kitapları (Print, Trademarks and Logotypes Graphics Annual.......)

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilerin, grafik tasarım ve reklam konusunda alt yapı oluşturmalarını sağlamak.
  • Görsel düşünce aktarımı konusunda yetkinleştirmek. Tasarım prensiplerinin detaylı şekilde anlatımı
  • Sanatsal anlamda vizyon ve yaratıcılıklarını geliştirmek. Yaratıcı düşünme becerileri kazandırmak.
  • Okul sonrası yer alacağı mesleki ortama, donanımlı olarak başlamalarını sağlamak.
  • Görsel İletişim becerilerini etkinleştirmek ve gündelik iletişim şekillerine uyarlamayı sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriği ve Grafik Tasarımın genel kavramlarına giriş.
2 Reklam ve Grafik Tasarım Kavramları
3 Görsel düşünce ve Tasarım prensiplerinin detaylı şekilde anlatımı.
4 Amblem, Logo, Kurumsal Kimlik, Marka Konumlandırma, Basın İlanı
5 Görsel İletişimin en önemli unsuru olan Sembolizm, Pigtogram dili.
6 Görsel Tasarım Akımlarına Giriş. Victoria ve Art & Craft Tasarım Akımları
7 Ara Sınav Haftası
8 Art Nouvea ve Art Deco Tasarım Akımları.
9 Bauhaus ve De Stijl Tasarım Akımları
10 Erken Modernizm Döneminde Tasarım Anlayışları
11 Dada Tasarım Akımı
12 Post Modern dönem Tasarım Akımları
13 Pop Art, Popüler Kültür ve Andy Warhol Etkisi
14 Kitch Art ve Abject Tasarım Akımı etkileri
15 Günümüz Tasarım Akımı: FLAT
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 4 10 40
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5