Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Almanca Öğretmenliği - Lisans DE1001 Grammatik und ihre Vermittlung I Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler gramere bilimsel bakış açısını bilir. Gramer kavramları bilirler. Bu kavramları Almancanın farklı çeşitlerinin yapıları tanımak, tanımlamak ve analiz etmek için kullanabilirler. Almanca'da çekim kurallarını bilirler ve dilin çekimlenebilir sözcük türleri tanıyabilir, tanımlayabilir ve analiz edebilirler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kuralcı ve tanımlayıcı gramer Alman dilinde çeşitlilik ve değişim Fiil isim Tanımlıklar ve Zamirler Almancada cinsiyet belirleme yöntemleri Sıfat

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Kurs seminer şeklinde düzenlenmiştir. Teorik bölümlerin yanı sıra pratik ve uygulama fırsatları da her zaman vardır. Plenum aşamaları bireysel, ortak ve grup çalışmasıyla dönüşümlü olarak yapılır.

Staj Durumu

Bu derste staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dreyer, Hilke/Schmitt, Richard (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell. Ismaning: Hueber. DUDEN (¹⁰2022): Duden. Die Grammatik. Berlin: Dudenverlag. Fandrych, Christian/Thurmair, Maria (²2021): Grammatik im Fach Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Grundlagen und Vermittlung. Berlin: Erich Schmidt Verlag. Eisenberg, Peter (⁵2020): Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Eisenberg, Peter (⁴2013): Grundriss der deutschen Grammatik. Band 1: Das Wort. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Habermann, Mechthild (2010): Was ist “Grammatik?”? - Eine Einführung. In: DUDEN: Grammatik wozu? Vom Nutzen des Grammatikwissens in Alltag und Schule. Mannheim/Zürich: Dudenverlag, 9-14. Imo, Wolfgang (2016): Grammatik. Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler. Kotthoff, Helga (2020): Gender-Sternchen, Binnen-I oder generisches Maskulinum, … (Akademische) Textstile der Personenreferenz als Registrierungen? In: Linguistik online 103(3), 105-127. Meibauer, Jörg et al. (³2015): Einführung in die germanistische Linguistik. Stuttgart: J.B. Metzler. Steinbach, Markus et al. (2007): Schnittstellen der germanistischen Linguistik. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Venohr, Elisabeth (2021): Varietäten- und Soziolinguistik in DaF/DaZ unter besonderer Berücksichtigung von Fachsprachen. In: Claus Altmayer et al.: Handbuch Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Kontexte - Themen - Methoden. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Zifonun, Gisela (2018): „Die demokratische Pflicht und das Sprachsystem: Erneute Diskussion um einen geschlechtergerechten Sprachgebrauch“. In: Sprachreport 34(4), 44–56.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler gramere bilimsel bakış açısını bilir.
  • Gramer kavramları bilirler.
  • Bu kavramları Almancanın farklı çeşitlerinin yapıları tanımak, tanımlamak ve analiz etmek için kullanabilirler.
  • Almanca'da çekim kurallarını bilirler ve dilin çekimlenebilir sözcük türleri tanıyabilir, tanımlayabilir ve analiz edebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma Ders programı
2 Gramer nedir?
3 Almanca nedir? Alman dilinde çeşitlilik ve değişim
4 Kelime türleri: sınıflandırma ve zorluklar
5 Fiil
6 Fiil
7 Fiil
8 Ara Sınav Haftası
9 İsim
10 İsim
11 Tanımlıklar ve zamirler
12 Ekskurs: Almancada cinsiyet belirleme yöntemleri
13 Sıfat
14 Tekrarlama ve sınava hazırlık
15 Tekrarlama ve sınava hazırlık
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 2 5 10
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5