Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Öğretmenliği - Lisans | DE1001 | Grammatik und ihre Vermittlung I | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Öğretmenliği - Lisans | DE1001 | Grammatik und ihre Vermittlung I | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenciler gramere bilimsel bakış açısını bilir. Gramer kavramları bilirler. Bu kavramları Almancanın farklı çeşitlerinin yapıları tanımak, tanımlamak ve analiz etmek için kullanabilirler. Almanca'da çekim kurallarını bilirler ve dilin çekimlenebilir sözcük türleri tanıyabilir, tanımlayabilir ve analiz edebilirler.
-
Kuralcı ve tanımlayıcı gramer Alman dilinde çeşitlilik ve değişim Fiil isim Tanımlıklar ve Zamirler Almancada cinsiyet belirleme yöntemleri Sıfat
Kurs seminer şeklinde düzenlenmiştir. Teorik bölümlerin yanı sıra pratik ve uygulama fırsatları da her zaman vardır. Plenum aşamaları bireysel, ortak ve grup çalışmasıyla dönüşümlü olarak yapılır.
Bu derste staj yapılmamaktadır.
Almanca
Dreyer, Hilke/Schmitt, Richard (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell. Ismaning: Hueber. DUDEN (¹⁰2022): Duden. Die Grammatik. Berlin: Dudenverlag. Fandrych, Christian/Thurmair, Maria (²2021): Grammatik im Fach Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Grundlagen und Vermittlung. Berlin: Erich Schmidt Verlag. Eisenberg, Peter (⁵2020): Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Eisenberg, Peter (⁴2013): Grundriss der deutschen Grammatik. Band 1: Das Wort. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Habermann, Mechthild (2010): Was ist “Grammatik?”? - Eine Einführung. In: DUDEN: Grammatik wozu? Vom Nutzen des Grammatikwissens in Alltag und Schule. Mannheim/Zürich: Dudenverlag, 9-14. Imo, Wolfgang (2016): Grammatik. Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler. Kotthoff, Helga (2020): Gender-Sternchen, Binnen-I oder generisches Maskulinum, … (Akademische) Textstile der Personenreferenz als Registrierungen? In: Linguistik online 103(3), 105-127. Meibauer, Jörg et al. (³2015): Einführung in die germanistische Linguistik. Stuttgart: J.B. Metzler. Steinbach, Markus et al. (2007): Schnittstellen der germanistischen Linguistik. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Venohr, Elisabeth (2021): Varietäten- und Soziolinguistik in DaF/DaZ unter besonderer Berücksichtigung von Fachsprachen. In: Claus Altmayer et al.: Handbuch Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Kontexte - Themen - Methoden. Stuttgart/Weimar: J.B. Metzler. Zifonun, Gisela (2018): „Die demokratische Pflicht und das Sprachsystem: Erneute Diskussion um einen geschlechtergerechten Sprachgebrauch“. In: Sprachreport 34(4), 44–56.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma Ders programı |
2 | Gramer nedir? |
3 | Almanca nedir? Alman dilinde çeşitlilik ve değişim |
4 | Kelime türleri: sınıflandırma ve zorluklar |
5 | Fiil |
6 | Fiil |
7 | Fiil |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İsim |
10 | İsim |
11 | Tanımlıklar ve zamirler |
12 | Ekskurs: Almancada cinsiyet belirleme yöntemleri |
13 | Sıfat |
14 | Tekrarlama ve sınava hazırlık |
15 | Tekrarlama ve sınava hazırlık |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |