Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans | JRN312 | Graphic Design | Zorunlu | 6 | 6,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans | JRN312 | Graphic Design | Zorunlu | 6 | 6,00 | 4 | 0 |
Dersin amacı grafik tasarımın temel kavramları hakkında bilgi vererek, temel grafik tasarım programları ile pratik uygulamalar yaptırmaktır.
-
Ders kapsamında grafik tasarımın temel kavramları ve dijital illüstrasyon irdelendikten sonra, bilgisayar ortamında çeşitli tasarımlarla kavramların uygulamalı olarak pekiştirilmesi sağlanmaktadır.
Dersin işlenişi sırasında anlatım ve gösterip yaptırma yöntemleri kullanılmaktadır.
Yok
İngilizce
Graphic Design Concepts..Plus!, Marvin Jacobs and Sharon Jacobs, Words and Pictures Publishing, 2007 Graphic Design Portfolio-Builder: Adobe Photoshop and Adobe Illustrator Projects, Peachpit Press, 2005 Photopedia: The Ultimate Digital Photography Resource, Michael Miller, Que, 2007 The Non-Designer's Design Book, Third Edition, Robin Williams, Peachpit Press, 2008
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Grafik Tasarıma Giriş |
2 | Grafik Tasarım Kavramları |
3 | Dijital Fotoğrafı Anlama |
4 | Photoshop'un Temelleri |
5 | Illustrator'ün Temelleri |
6 | Yazıyla tasarım |
7 | Dijital Görüntüleme |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Dijital İlüstrasyon |
11 | Poster Tasarımı |
12 | Logo Tasarımı |
13 | Reklam Tasarımı |
14 | Magazin Tasarımı |
15 | Ambalaj Tasarımı |
16 | Web Siteleri İçin Grafik Tasarım |
17 | Ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Laboratuvar ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |