Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Eczacılık - 2014 | KSS2033 | Güzel Konuşma | Seçmeli | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Eczacılık - 2014 | KSS2033 | Güzel Konuşma | Seçmeli | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Kişinin ana konuşma organlarını tam anlamıyla kullanıp, harfleri yutmadan, tek tek boğumlayarak, diyaframdan nefes alma tekniğini öğrenip, sesi monotonluktan kurtarıp, doğru tonlama doğru vurguyla, uzun süre yorulmadan standart kabûl edilen İstanbul Türkçesiyle konuşmasını sağlamak.
-
Dilimizin Özellikleri Lehçe ,Şive,Ağız Dil,Dudak Çene Tembelliğini giderme Tekerlemelerle ana ses organlarını çalıştırma Diyaframdan nefes alma teknikleri Ses Nefes Kontrolü ( Uygulama ) Sesin Nitelikleri Sesi Monotonluktan Kurtarma ( Ses Değişimleri ) Ulama, Çekim Eki Etkili Konuşma Tekniği ( Göğüs,Kafa sesi ) Etkili Konuşma Tekniği ( Uygulama ) Sesi Güçlendirme ( Ses Fırlatma ) Çalışmaları Vurgu, Vurgu-Anlam İlişkisi İstanbul Türkçesinde Daralma ( Standart Türkçe ) Metin Değerlendirme ( Genel Uygulama )
Sözel iletişim teknikleri kullanılarak iinteraktif olarak yapılmakltadır.
Yok
Türkçe
Nüzhet Şenbay :Diksiyon Sanatı Suat Taşer :Konuşma Eğitimi TRT Yayınları TRT Seminerleri
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Güzel ve etkili konuşma |
2 | Sözcükler ve anlam bilgileri |
3 | Topluluk karşısında konuşma |
4 | İstenileni en iyi ve kısa olarak ifade edebilme |
5 | Öğrenci uygulamaları |
6 | Öğrenci uygulamaları |
7 | Öğrenci uygulamaları |
8 | Arasınav haftası |
9 | Öğrenci uygulamaları |
10 | Öğrenci uygulamaları |
11 | Öğrenci uygulamaları |
12 | Öğrenci uygulamaları |
13 | Öğrenci uygulamaları |
14 | Öğrenci uygulamaları |
15 | Öğrenci uygulamaları |
16 | ders çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |