Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Beslenme ve Diyetetik KSS2063 Güzel Sanatlar Seçmeli 5 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin sanat ve sanat tarihi hakkında genel bilgiler edinmelerini, sanat tarihinin dünyada ve Türkiye’de nasıl bir bilim dalı haline geldiğini öğrenmelerini, sanat tarihi terminolojisi ve araştırma yöntemlerini kavramalarını amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanatın binlerce yıl öncesinden günümüze değin uzanan sanat tarihinin belli başlı dönemleri, çeşitli ülke ekolleri ve geleneksel sanatlarımızın bazı dalları bir arada aktarılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Uzaktan Eğitim, Yüzyüze aktiviteler, Dönem Ödevi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, (Çev. B. Cömert), İstanbul 1980. S. Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul 1983. Oktay Aslanapa, Anadolu’da İlk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara 1991. Z. Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1999. C. Erder, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara 1975. Y. Çoruhlu, Türk İslam sanatının ABC’si, İstanbul 2000. E.Diez, O. Aslanapa, Türk Sanatı,İstanbul 1955. O. Aslanapa, Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı, Ankara 1977. C.E.Arseven, Türk Sanatı, İstanbul 1984. S.K.Yetkin, İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul 1984. Z. Sönmez, Sanatçılar, 1995. M. Cezar, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İst. 1977. D. Kuban, Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İst.1965. S. Mülayim, Anadolu-Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler, Ankara 1982. B. Ögel, Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara 1987.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bu ders kapsamında, - insanın oluşturduğu sanatsal değerleri kültürel geçmişi bütün boyutlarıyla kavrayan, - çevreye saygılı, katılımcı, korumacı, değişik görüşlere hoşgörü ile bakan, - çevre ve tarih bilinci olan kuşakların yetiştirilmesi sağlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Erken İslam Sanatı
2 Selçuklu Mimarisi
3 Beylikler Mimarisi
4 Erken Osmanlı Sanatı
5 Klasik Osmanlı Sanatı
6 Geç Dönem Osmanlı Sanatı
7 Osmanlı Sarayları
8 Minyatür Sanatı
9 Kitap Sanatı
10 Tezhip Sanatı
11 Çini Sanatı
12 Seramik Sanatı
13 Halı Sanatı
14 Maden Sanatı
15 Dönem sonu aktiviteleri
16 Dönem sonu aktiviteleri
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 2 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 10 2 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5