Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 KSS2054 Güzel Sanatlar/Geleneksel Sanatlar Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

öğrencilere anadolu kültürü ve tarihinin el sanatlarını tanıtmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

anadolu tarihi ve el sanatları yöresel el sanatları taihsel ve dönemsel el sanatları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ASLANAPA, Oktay; Türk Halı sanatının Bin Yılı, Eren Yayıncılık, İstanbul, 1987. ASLANAPA, Oktay-DURUL, Yusuf; Selçuklu Halıları, Akbank Yayınları, İstanbul, [t.y.]. DENİZ, Bekir; Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, AKM Yayınları, Ankara, 2000. RUDENKO,Sergei;Frozen Tombs of Siberia-The Pazyryk Burials of Iran Age Horsemen,Londra, 1970. TÜRKMEN,Nalan;Orta Asya Türkmen Halıları ile Tarihi Anadolu Türk Halıları Ortak Özellikleri, AKM Yayınları, Ankara, 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri -
Ofis/Oda No -
Telefon -
E - Posta -
Web -
Öğrenci Görüşme Saatleri -

Öğrenme Çıktıları

  • Türk kültüründe başlıca geneleksel sanatları bilir
  • Anadolu tarihinde sanatın önemini bilir
  • Sanatta kültürlerarası etkileşimi tanımlar
  • El becerisi kullanılan bir ürün yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sanat kavramı
2 Türk kültürü ve geleneksel sanatlarına tarihsel bakış
3 Anadolu'da yaşayan farklı kültürler ve sanatsal etkileşim
4 El becerisi kazanmanın motor gelişime etkisi
5 Temel el becerisi uygulamaları
6 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
7 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
8 Ara Sınav Haftası
9 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
10 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
11 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
12 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
13 Temel el becerisi gerektiren bir ürün oluşturma
14 Ürünlerin sergilenmesi
15
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5