Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1008 | Güzellik Endüstrisinde Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1008 | Güzellik Endüstrisinde Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin temel amacı öğrencilere güzellik sektörü özelinde sürdürülebilirlik, etik üretim ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanıtmak.
-
Bu ders, güzellik endüstrisinde sosyal sorumluluk kavramını, çevresel ve etik etkiler çerçevesinde ele alır. İlk haftalarda sosyal sorumluluğun temel kavramları tanıtılarak güzellik sektörünün çevresel etkileri ve sürdürülebilirlik bağlamında taşıdığı sorumluluklar tartışılır. Etik üretim, tedarik zinciri şeffaflığı, vegan ve hayvan deneylerine karşı geliştirilen (cruelty-free) ürünlerin sektördeki yeri ele alınır. Karbon ayak izi, ambalaj atıkları ve atık yönetimi gibi çevresel konular teknik detaylarıyla incelenirken, öğrencilerden bu bağlamda birinci ödevi hazırlamaları beklenir. Sürdürülebilirlik raporları, etik etiketler, sertifikasyon sistemleri ve STK iş birlikleri üzerinden sektörün mevcut uygulamaları değerlendirilir. Dersin ikinci yarısında tüketici bilincinin geliştirilmesine yönelik kampanyalar, sosyal sorumluluk projeleri ve marka örnekleri incelenir. Öğrenciler ikinci ödev kapsamında etik odaklı bir kampanya önerisi geliştirecek, dönem sonunda toplumsal etki analizi ve proje planlaması yapacaklardır.
Öğrenme süreci; teorik ders anlatımları, vaka analizi, infografik ve sürdürülebilirlik raporu incelemeleri, belgesel izleme, grup tartışmaları ve proje temelli çalışmalarla yürütülecektir. Öğrenciler, çevre dostu ürünlerin etiketleme süreçlerini analiz edecek, etik üretim zincirlerini haritalandıracak ve dijital platformlar üzerinden örnek kampanyaları değerlendirecektir. İlk ödevde bireysel karbon ayak izi analizi ve değerlendirmesi yapılacak; ikinci ödevde ise etik bir kampanya önerisi geliştirilmesi beklenecektir. Ayrıca topluluk bilinci oluşturmaya yönelik kısa sunumlar ve proje planlama çalışmaları yapılacaktır.
-
Türkçe
Crane, A. et al. (2019). Business Ethics. Elkington, J. (1997). Cannibals with Forks. Milady (2022). Sustainable Beauty. Ottman, J. (2011). The New Rules of Green Marketing.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyal sorumluluğa giriş |
2 | Güzellik endüstrisinin çevresel etkisi |
3 | Etik üretim ve tedarik zinciri |
4 | Vegan ve cruelty-free ürünler |
5 | Karbon ayak izi ve güzellik, Ödev I |
6 | Ambalaj ve atık yönetimi |
7 | Sürdürülebilirlik raporları |
8 | Vize |
9 | Marka örnekleri |
10 | Etik etiketler ve sertifikalar |
11 | Tüketici bilinci oluşturma |
12 | Kampanya geliştirme, Ödev II |
13 | STK iş birlikleri |
14 | Toplumsal etki analizi |
15 | Proje planlama |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |