Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Saç ve Güzellik Uygulamaları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları BSSD1003 Güzellik Sektöründe Girişimcilik ve İş Kurma Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencilere güzellik sektöründe girişimcilik kültürü ve iş kurma süreci hakkında bilgi kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, girişimcilik kavramı ve sektör analizinden başlayarak iş fikri geliştirme, SWOT analizi ve iş planı hazırlığı süreçlerini kapsamaktadır. Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve finansal planlama konularıyla iş fikirlerini pazar ve mali boyutlarda değerlendirirken, maliyet analizi ve resmî işlemlerle işletme kurma sürecinin yasal ve finansal gerekliliklerini öğrenir. Mekân seçimi, ekip yönetimi, müşteri ilişkileri ve risk analizi başlıkları altında işletmenin operasyonel yönetimi incelenir; markalaşma ile uzun vadeli kurumsal kimlik oluşturma süreci tamamlanır. Ders süresince öğrenciler, iki aşamalı ödev ve sınavlar aracılığıyla kendi iş planlarını geliştirip uygulama imkânı bulur.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hisrich, R. (2020). Entrepreneurship. Scarborough, N. M. (2019). Essentials of Entrepreneurship. Yüksel, M. (2018). Girişimcilik ve Küçük İşletmeler. Türkiye KOSGEB Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Girişimcilik kavramını tanımlar.
  • İş fikri oluşturur.
  • İş planı hazırlar.
  • Finansman kaynaklarını analiz eder.
  • Yasal prosedürleri tanır.
  • İşletme yönetimi hakkında bilgi edinir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Girişimcilik ve Sektörel analiz
3 İş fikri geliştirme
4 SWOT analizi
5 İş planı hazırlığı, Ödev I
6 Pazarlama stratejileri
7 Finansal planlama
8 Vize
9 Maliyet analizi
10 Resmî işlemler
11 Mekân seçimi
12 Ekip yönetimi, Ödev II
13 Müşteri ilişkileri
14 Risk analizi
15 Markalaşma
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 14 2 28
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi