Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1005 | Güzellik ve Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1005 | Güzellik ve Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin temel amacı öğrencilere güzellik algısının medya yoluyla nasıl inşa edildiğini analiz etme ve eleştirel medya okuryazarlığı geliştirme becerisi kazandırmaktır.
-
Bu ders, medya okuryazarlığı çerçevesinde güzellik mitlerini, moda ve makyaj reklamlarını, ünlülerin estetik anlayış üzerindeki etkilerini ve sosyal medyada ideal beden algısını incelemektedir. Filtreler, dijital makyaj, gerçekçilik ve kurgu ayrımı ile beden olumlama hareketi üzerinden bireysel algı yönetimi değerlendirilmektedir. Etkileşimli medya türleri, video içerik analizleri, kampanya eleştirileri ve alternatif medya yaklaşımlarıyla öğrencilerin eleştirel bakış açısı geliştirmesi hedeflenir. Ders boyunca iki ödev ve uygulamalı analizler ile teorik bilgiler pekiştirilir.
Ders kapsamında anlatım, tartışma, vaka analizi, reklam ve medya içerik analizi, grup çalışmaları ve etkileşimli sunumlar kullanılacaktır. Öğrenciler, teorik bilgilerini uygulamak için ödevler, video analizleri ve kampanya eleştirileri gerçekleştirecek; gerçek hayat örnekleri, akran geri bildirimleri ve alternatif medya materyallerinin değerlendirilmesi ile eleştirel düşünme ve analiz becerilerini geliştireceklerdir.
-
Türkçe
Kilbourne, J. (1999). Can't Buy My Love. Fuchs, C. (2022). Social Media: A Critical Introduction. Gauntlett, D. (2008). Media, Gender and Identity. Baran, S. J. (2021). Introduction to Mass Communication.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Medya okuryazarlığı ve güzellik mitleri |
3 | Reklam analiz teknikleri |
4 | Moda ve makyaj reklamları |
5 | Ünlülerin estetik etkileri, Ödev I |
6 | Sosyal medyada ideal beden |
7 | Filtreler ve dijital makyaj |
8 | Vize |
9 | Gerçekçilik ve kurgu |
10 | Beden olumlama hareketi |
11 | Bireysel algı yönetimi |
12 | Etkileşimli medya türleri, Ödev II |
13 | Video içerik analizleri |
14 | Kampanya eleştirisi, Öğrenci kampanya incelemeleri |
15 | Alternatif medya ve güzellik |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |