Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Saç ve Güzellik Uygulamaları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları BSSD1005 Güzellik ve Medya Okuryazarlığı Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencilere güzellik algısının medya yoluyla nasıl inşa edildiğini analiz etme ve eleştirel medya okuryazarlığı geliştirme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, medya okuryazarlığı çerçevesinde güzellik mitlerini, moda ve makyaj reklamlarını, ünlülerin estetik anlayış üzerindeki etkilerini ve sosyal medyada ideal beden algısını incelemektedir. Filtreler, dijital makyaj, gerçekçilik ve kurgu ayrımı ile beden olumlama hareketi üzerinden bireysel algı yönetimi değerlendirilmektedir. Etkileşimli medya türleri, video içerik analizleri, kampanya eleştirileri ve alternatif medya yaklaşımlarıyla öğrencilerin eleştirel bakış açısı geliştirmesi hedeflenir. Ders boyunca iki ödev ve uygulamalı analizler ile teorik bilgiler pekiştirilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında anlatım, tartışma, vaka analizi, reklam ve medya içerik analizi, grup çalışmaları ve etkileşimli sunumlar kullanılacaktır. Öğrenciler, teorik bilgilerini uygulamak için ödevler, video analizleri ve kampanya eleştirileri gerçekleştirecek; gerçek hayat örnekleri, akran geri bildirimleri ve alternatif medya materyallerinin değerlendirilmesi ile eleştirel düşünme ve analiz becerilerini geliştireceklerdir.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kilbourne, J. (1999). Can't Buy My Love. Fuchs, C. (2022). Social Media: A Critical Introduction. Gauntlett, D. (2008). Media, Gender and Identity. Baran, S. J. (2021). Introduction to Mass Communication.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Medya okuryazarlığı kavramını açıklar.
  • Medyada güzellik temsillerini analiz eder.
  • Reklamlarda kullanılan estetik stratejileri tanır.
  • Dijital medyada filtre ve kurgu etkilerini sorgular.
  • Beden imajı ve özsaygı ilişkisini analiz eder.
  • Eleştirel bakış açısı geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Medya okuryazarlığı ve güzellik mitleri
3 Reklam analiz teknikleri
4 Moda ve makyaj reklamları
5 Ünlülerin estetik etkileri, Ödev I
6 Sosyal medyada ideal beden
7 Filtreler ve dijital makyaj
8 Vize
9 Gerçekçilik ve kurgu
10 Beden olumlama hareketi
11 Bireysel algı yönetimi
12 Etkileşimli medya türleri, Ödev II
13 Video içerik analizleri
14 Kampanya eleştirisi, Öğrenci kampanya incelemeleri
15 Alternatif medya ve güzellik
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 1 14
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi