Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL THE7015 Halk Hikâyesi Araştırmaları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, halk hikâyeciliği geleneğini oluşturan temel ögelerin tanıtılması ve öğrencilerin halk hikâyesi türü üzerinde bilimsel çalışma yapma yeteneğinin geliştirilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Halk hikâyesinin tanımı, kaynakları, tür ve biçim özellikleri anlatılacaktır. Hikâye metinleri, halkbilim bağlamında ele alınıp değerlendirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım-sunum, tartışma, soru-cevap, ödev.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

(2019). Türk Halk Edebiyatı. (Mehmet Aça, Ed.), Ankara: Nobel Yayıncılık. Güngör, Şeyma (2006). İstanbul Meddah Hikâyeleri: 1 Tıflî Hikâyesi. İstanbul: Çantay Yayınları. Alptekin, Ali Berat (1997). Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı. Ankara: Akçağ Yayınları. Bali, Muhan (1973). Ercişli Emrah İle Selvi Han Hikâyesi Varyantlarının Tespiti ve Halk Hikâyeciliği Bakımından Önemi. Ankara: Baylan Matbaası. Boratav, Pertev Naili (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, halk hikâyesi türünün genel özelliklerini, diğer türlerle ilişkisini, yapılmış mevcut çalışmaları tanır.
  • Halk hikâyeleri üzerinde yapılan çalışmaları tarar ve metodik çalışmaları öğrenir.
  • Halk hikâyeleriyle ilgili bilimsel çalışma yapabilecek düzeye gelir.
  • Öğrenciler, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
  • Öğrenciler, alanla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halk hikâyesinin tanımı, kaynakları, tür ve biçim özellikleri
2 Halk Hikâyeleri Üzerinde Yapılan Çalışmalar
3 Halk Hikâyesi İnceleme Yöntemleri
4 Destandan Halk Hikâyesine Geçiş: Dede Korkut Hikâyeleri
5 Metin İncelemeleri: Tahir ile Zöhre
6 Metin İncelemeleri: Köroğlu
7 Metin İncelemeleri: Kerem ile Aslı
8 Ara Sınav Haftası
9 Halk Hikâyelerinin Anlatıcı Tipolojisi
10 Realist Halk Hikâyeleri: Meddah Hikâyeleri
11 Metin İncelemeleri: İstanbul’un Taşı Toprağı Altın
12 Metin İncelemeleri: Meddah Behçet Mahir’den Hikâyeler
13 Metin İncelemeleri: İstanbul Kahvehâne Hikâyeleri
14 Metin İncelemeleri: İstanbul Meddah Hikâyeleri Tıflî Hikâyesi
15 Mesnevi ile Halk Hikâyesinin Mukayesesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 5 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 7 70
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5