Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL THE7023 Halk Kültürü ve Popüler Kültür Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Derste, "kültür" kavramı, temel terimleri ve kuramları üzerinde durulur; "geleneksellik" , "halk kültürü" ve “popüler kültür” kavramı üzerine tartışmalar yapılır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kültür, halk kültürü, popüler kültür vd.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, soru-cevap, tartışma, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lisa Gezon, Conrad Kottak, Kültür, Nobel Kitabevi, Çeviri Editörü: Akile Gürsoy, 2006. Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2016. Burke, Peter, Kültürel Melezlik, Asur Yayınları, 2011. Burke, Peter, Yeniçağ Başında Avrupa Halk Kültürü, İmge Kitabevi Yayınları, 1996. Tezcan, Mahmut, Kültür ve Kişilik, Bilim Yayıncılık, 1987. Ong, Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yayıncılık, 2014. Denys Cuche, Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı, Bağlam Yayıncılık, Ankara, 2013. Karabaş, Seyfi, Bütüncül Türk Budunbilimine Doğru, YKY, İstanbul, 1999. Güvenç, Bozkurt İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, Türk Halk Edebiyatı kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler.
  • Mezunlar, özgün ve disiplinler arası akademik çalışmalar üretebilecek seviyede beceri kazanabilir ve bu çalışmalara önderlik edebilirler.
  • Mezunlar, Türk Halk Edebiyatı alanında dünyada ve Türkiye’de yapılmış olan bilimsel yayınları takip edecek ve bu yayınları analiz edebilecek bilgi ve beceriyi kazanırlar.
  • Mezunlar, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
  • Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kültür tanımları
2 Kültür tanımları
3 Kültüre ilişkin kavramlar
4 Kültüre ilişkin kavramlar
5 Çokkültürlülük
6 Halk kültürünün içerikleri (somut: sanatlar, mimari, beslenme vb.)
7 Halk kültürünün içerikleri (soyut: edebiyat, inanç, tören vb.)
8 Ara Sınav Haftası
9 Kültürel süreçler: kültürleme, kültürleşme, kültürlenme
10 Kültürel süreçler: özümseme, bütünleşme, kültür şoku
11 Kültürel süreçler: özümseme, bütünleşme, kültür şoku
12 Halk kültürü
13 Türk halk kültürünün değişim dinamikleri
14 Unesco ve SOKÜM sözleşmesi
15 Popüler kültür
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 5 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 7 70
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5