Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen Fakültesi - Fizik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fizik - Lisans %30 TDE3108 Halk Kültürü Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı "kültür" kavramını, temel terimlerini ve kuramlarını öğretmek, "geleneksellik" merkezinde "halk kültürü" kavramını tartışmak, "kültürel miras" kavramını ve içeriğini açıklamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kültürün temel kavramları, halk kültürü ve gelenek kavramları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma, gösterme, soru/yanıt

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lisa Gezon, Conrad Kottak, Kültür, Nobel Kitabevi, Çeviri Editörü: Akile Gürsoy, 2006. Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2016. Burke, Peter, Kültürel Melezlik, Asur Yayınları, 2011. Burke, Peter, Yeniçağ Başında Avrupa Halk Kültürü, İmge Kitabevi Yayınları, 1996. Tezcan, Mahmut, Kültür ve Kişilik, Bilim Yayıncılık, 1987. Ong, Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yayıncılık, 2014. Denys Cuche, Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı, Bağlam Yayıncılık, Ankara, 2013. Seyfi Karabaş, Bütüncül Türk Budunbilimine Doğru, YKY, İstanbul, 1999. Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci kültür kavramının içeriği hakkında bilgi sahibi olur.
  • Kültürün somut ve somut unsurları hakkında bilinç oluşturur.
  • Kültürün aktarım ve dönüşüm süreçlerini tanır, tartışır.
  • "halk kültürü" olarak adlandırılan alanın tarihsel sürecini öğrenir
  • halk kültürünün somut ve soyut içeriklerini tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kültür tanımları
2 Kültüre ilişkin kavramlar
3 Çokkültürlülük
4 halk kültürünün içerikleri (somut: sanatlar, mimari, beslenme vb.)
5 halk kültürünün içerikleri (soyut: edebiyat, inanç, tören vb.)
6 kültürel süreçler: kültürleme, kültürleşme, kültürlenme
7 kültürel süreçler: özümseme, bütünleşme, kültür şoku
8 Ara Sınav Haftası
9 Halk/halk kültürü
10 Türk halk kültürünün değişim dinamikleri
11 Halkbiliminin kültürü inceleyen diğer alanlarla ilişkisi
12 Türk halk kültürünün içerikleri ve genel nitelikleri (somut ve soyut unsurlar)
13 Unesco ve SOKÜM sözleşmesi
14 Unesco ve SOKÜM sözleşmesi
15 Genel değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 2 32
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Sunum ve Hazırlığı 1 3 3
Araştırma ve Hazırlığı 5 2 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Final ve Hazırlığı 1 6 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi