Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7022 | Halkbilimi Alan Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7022 | Halkbilimi Alan Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı öğrenciye nitel araştırma yöntemlerinden alan araştırması ve incelemesiyle ilgili temel kavramların öğretilmesi, derleme sürecinin aşamalarının kavratılması, derleme sonrasındaki verilerin yazıya aktarılması, sınıflandırılması ve arşivlenmesi sürecini uygulamaları olarak kavratmaktır.
-
Dünyada ve Türkiye'de halkbilim çalışmaları ile halkbilim araştırma metotları öğretilecektir.
Anlatım-sunum, tartışma, soru-cevap, ödev.
yok
Türkçe
Ong, Walter J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür. (Sema Postacıoğlu Banon, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları. (2019). Türk Halk Edebiyatı. (Mehmet Aça, Ed.), Ankara: Nobel Yayıncılık. Çobanoğlu, Özkul (2002). Halkbilim Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. Dorson, R. M. (2011). Günümüz Folklor Kuramları. (Selcan Gürçayır-Yeliz Özay, Çev.), Ankara: Geleneksel Yayınları.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Avrupa’da Halkbiliminin tarihsel gelişimi |
2 | Türkiye’de Halkbilim çalışmaları |
3 | Halkbiliminin terminolojisi |
4 | Halkbilim Kuramları-Erken Dönem |
5 | Halkbilim Kuramları-Metin Merkezli |
6 | Halkbilim Kuramları-Bağlam Merkezli |
7 | Halkbilim Kuramları-Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilim |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Alan Araştırması Yöntem ve Metotları |
10 | Saha araştırmasında dikkat edilecek hususlar |
11 | Halkbiliminin İnceleme alanları ve konu seçimi |
12 | Derlenen malzemenin değerlendirilmesi |
13 | Halkbilim derleme örnekleri |
14 | Günümüzde Halkbilim Kuram ve Metotları |
15 | Halkbilim çalışmalarının sosyo-kültürel işlevleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 7 | 70 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |