Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 HIT3021 Halkla İlişkiler Atölyesi Seçmeli 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerimizin Halkla ilişkiler stratejilerinin temelleri ile ilgili bilgi sunmak ve iletişim kampanyalarında Halkla ilişkiler stratejilerinin nasıl uygulandığı hakkında bilgi sahibi olmalarını ı sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

; Derse Giriş, özel işletmelerde PR uygulamalarının yanısıra kamu kurumlarındaki PR kampanyaları ve sosyal medya etkileri ,PR Kampanya Tasarımı ,Kriz Yönetiminde PR Çalışmaları, Kampanya Grup Sunumları I, Kampanya Grup Sunumları II, Kampanya Grup Sunumları III; konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Halka İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu Stratejik Halkla ilişkiler ve UygulamalarıÇiğdem KarakayTürkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları Arzu Çekirge Paksoy Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü 1Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü 2

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Dünya'daki halkla ilişkilerin gelişimi ve örnek kampanyalar 3.
3 Türkiye'deki halkla ilişkilerin gelişimi veörnek kampanyalar
4 Halkla İlişkilerin uygulama alanları
5 Halkla İlişkiler iletişim süreci ve kampanyalar
6 Kriz iletişimi ve örnek kampanyalar
7 Sponsorluk ve örnek kampanyalar
8 Halkla ilişkiler kampanyaları ve STK ilişkisi
9 Sosyal sponsorluk kampanyaları ve STK ilişkisi
10 Dijital dönüşüm ve halkla ilişkiler kampanyalarına etkisi
11 Sosyal medya ve halkla ilişkiler kampanya örnekleri
12 Kamusal halkla ilişkiler ve kampanya süreçleri
13 Kamusal halkla ilişkiler kampanyaları ve sosyal medya örnekleri
14 Halkla ilişkiler kampanya tasarımı
15 Öğrenci kampanya sunumu
16 Öğrenci kampanya sunumu
17 Öğrenci kampanya sunumu

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 30 30
Proje ve Hazırlığı 1 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 30 30
Seminer ve Hazırlığı 0 10 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 10 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 15 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi