Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 HIT3091 Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın Temel Kavramları Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla İlişkiler ve Reklamcılığa dair tüm temel kavramların bilinirliğini sağlamaktır. Ayrıca teoride anlatılan bu temel kavramların pratikte kullanımına dönük bir bilinç yaratmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarının temellerini oluşturan kavramlar detaylı bir şekilde incelenecektir. Bununla birlikte her iki kavramın da birbirleriyle olan ilişkisi bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde değerlendirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, etkileşimli konu anlatımları, tartışmalar, örnek video ve sunumlarla yapılmaktadır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Alaeddin Asna, KURAMDA VE UYGULAMADA HALKLA İLİŞKİLER, Pozitif Yayınları Prof. Dr. Ebru Özgen, ÇALIŞANIM SEN ÇOK YAŞA, Derin Yayınları Prof. Dr. Nurhan Tosun ve Diğerleri, REKLAM YÖNETİMİ, Beta Yayınları Prof. Dr. Nurhan Tosun, MARKA YÖNETİMİ, Beta Yayınları Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, HALKLA İLİŞKİLER NEDİR?, Beta Yayınları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklamın tarihsel gelişim sürecini bilirler.
  • Öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklama dair tüm temel kavramları bilirler.
  • Öğrenciler halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarını bilirler.
  • Öğrenciler halkla ilişkiler ve reklam sektörünü yakından takip ederler.
  • Öğrenciler, en temel düzeydeki reklam ve halkla ilişkiler uygulamlarını yapabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkiler ve Reklam Kavramlarına Giriş
2 Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkiler ve Reklam
3 Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi
4 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Paydaş
5 Halkla İlişkiler Süreci
6 Halkla İlişkiler Faaliyetleri
7 Halkla İlişkiler Kampanyaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Bir İletişim Etkinliği Olarak Reklam
10 Stratejik Reklam Kampanya Planlaması
11 Reklamda Yaratıcılık
12 Tüketici Davranışları ve Reklam
13 Reklam ve İkna
14 Reklam ve Markalama
15 Siyasal İletişim ve Reklam
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 2 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5