Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) - 2012 Lisans HIT402 Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlama Zorunlu 8 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, hedef kitlelere ulaşmak için medyaya mesaj yerleştirmek için kullanılan süreç olan stratejik medya planlamasına bir giriş niteliğindedir. Yıllar içerisinde kapsamı değişen/ genişleyen 'Pazarlama Karması' parametreleri çerçevesinde yapılan değerlendirmeler hem geleneksel medya (eski medya) hem de Yeni medya uygulamaları bakımından analiz edilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geleneksel Medya / Durum Analizi Geliştirme (Pazarlama analizi: yıllık raporlar, haber makaleleri / Hedef Kitle analizi / Rekabet analizi) Geleneksel Medya / Medya Hedeflerini Tanımlayın (Hedef kitle - Birincil ve ikincil kitleleri tanımlayın / Sezonluk - satış dönemi ve Tanıtım / Plan Performansı) Geleneksel Medya / Medya Belirleme Stratejisi (Pazarlama karması ve satın alma için araç seçimi / Basın yerleşimleri için medya araçları (halkla ilişkiler) Yeni Medya / Dijital Pazarlama Karması Yeni Medya Uygulamaları Kapsamında Medya Planlamaya Yeni Yaklaşımlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu ders bir kavramlar dersi olarak tasarlanmıştır; reklam ve halkla ilişkiler kapsamında medya planlaması ile ilgili kavramlar irdelenecektir. Bu çerçevede derslerde; okumalar, tartışmalar, ödevler ve bazı video gösterimlerinin bir kombinasyonunun kullanılması planlanmaktadır.

Staj Durumu

Önkoşul değildir

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital. USA: John Wiley & Sons Publications Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. USA: John Wiley & Sons Publications Lister, M. et all (2007). “New Media: A Critical Introduction”. USA: Routledge Publishing Jack Z. Sissors and Roger Baron (2002). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill. Clarke Caywood (ed) (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications, USA: McGraw-Hill.

Dersin Web Sayfası

www.marmara.edu.tr

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler medya planlama ve pazarlama arasındaki bağlantıyı anlayacaktır.
  • Öğrenciler reklam mecralarını analiz etme ve yaratıcı olarak kampanyalarına uyarlama konusunda bilgilenecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bilgilendirilecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bazı sektörel tanımlarla tanıştırılacaktır.
  • Öğrenciler, reklam ve pazarlama kampanyalarının küreselleşme çerçevesinde analizini yapabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlamaya Giriş
2 Bütünleşik Pazarlama İletişim
3 Pazarlama İletişiminin Temel Unsurları
4 4 P ve ötesi
5 Pazarlama İletişimi Stratesinin Oluşturulması
6 Kişisel Satış Sürecinin Temel Aşamaları
7 Genel Tekrar haftası
8 Arasınav Haftası
9 Arasınav Haftası
10 Yeni Medyada Medya Planlama
11 Mobil uygulamalar ve dijital pazarlama
12 Satış Teşvik/Satış Promosyonları
13 Resmi Tatil
14 Örnek vaka çalışması analizleri
15 Örnek vaka çalışması analizleri
16 Genel tekrar haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 3 45
Proje ve Hazırlığı 4 5 20
Sunum ve Hazırlığı 4 5 20
Araştırma ve Hazırlığı 5 6 30
Rapor ve Hazırlığı 1 5 5
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi