Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) - 2012 Lisans | HIT402 | Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlama | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) - 2012 Lisans | HIT402 | Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlama | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders, hedef kitlelere ulaşmak için medyaya mesaj yerleştirmek için kullanılan süreç olan stratejik medya planlamasına bir giriş niteliğindedir. Yıllar içerisinde kapsamı değişen/ genişleyen 'Pazarlama Karması' parametreleri çerçevesinde yapılan değerlendirmeler hem geleneksel medya (eski medya) hem de Yeni medya uygulamaları bakımından analiz edilecektir.
-
Geleneksel Medya / Durum Analizi Geliştirme (Pazarlama analizi: yıllık raporlar, haber makaleleri / Hedef Kitle analizi / Rekabet analizi) Geleneksel Medya / Medya Hedeflerini Tanımlayın (Hedef kitle - Birincil ve ikincil kitleleri tanımlayın / Sezonluk - satış dönemi ve Tanıtım / Plan Performansı) Geleneksel Medya / Medya Belirleme Stratejisi (Pazarlama karması ve satın alma için araç seçimi / Basın yerleşimleri için medya araçları (halkla ilişkiler) Yeni Medya / Dijital Pazarlama Karması Yeni Medya Uygulamaları Kapsamında Medya Planlamaya Yeni Yaklaşımlar
Bu ders bir kavramlar dersi olarak tasarlanmıştır; reklam ve halkla ilişkiler kapsamında medya planlaması ile ilgili kavramlar irdelenecektir. Bu çerçevede derslerde; okumalar, tartışmalar, ödevler ve bazı video gösterimlerinin bir kombinasyonunun kullanılması planlanmaktadır.
Önkoşul değildir
Türkçe
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital. USA: John Wiley & Sons Publications Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. USA: John Wiley & Sons Publications Lister, M. et all (2007). “New Media: A Critical Introduction”. USA: Routledge Publishing Jack Z. Sissors and Roger Baron (2002). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill. Clarke Caywood (ed) (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications, USA: McGraw-Hill.
www.marmara.edu.tr
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlamaya Giriş |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişim |
3 | Pazarlama İletişiminin Temel Unsurları |
4 | 4 P ve ötesi |
5 | Pazarlama İletişimi Stratesinin Oluşturulması |
6 | Kişisel Satış Sürecinin Temel Aşamaları |
7 | Genel Tekrar haftası |
8 | Arasınav Haftası |
9 | Arasınav Haftası |
10 | Yeni Medyada Medya Planlama |
11 | Mobil uygulamalar ve dijital pazarlama |
12 | Satış Teşvik/Satış Promosyonları |
13 | Resmi Tatil |
14 | Örnek vaka çalışması analizleri |
15 | Örnek vaka çalışması analizleri |
16 | Genel tekrar haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |