Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 HIT4009 Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya Seçmeli 7 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla ve ilişkiler uygulamalarının sosyal medya üzerinden yorumlanmasını sağlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal medya ve halkla ilişkilerdeki teknolojik gelişmeler incelenir. Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyada uygulanan halka ilişkiler çalışmaları incelenir. İnternet ve sanal ortamda sosyal paydaşlarla ilişki yürütülme biçimleri aktarılır. İnternet ve sanal ortamda halkla ilişkiler uygulamaları örnekler üzerinden açıklanır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, grup çalışması, ödevler

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kuşay, Y. (2021). Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Konya: Eğitim Yayınevi. Güven, D. (2022). Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü-2, Konya: Eğitim Yayınevi: Elif Başak Sarıoğlu, Özlem Özdemir (2021). Sosyal Medyada Adalet Arayışı, İstanbul: Kriter Yayını. Elif Başak Sarıoğlu, Dijital Halkla İlişkiler, Konya: Eğitim Yayınevi Özlem Aşman Alikılıç, Halkla İlişkiler 2.0, Ankara: Efil Yayınevi Yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkiler ve sosyal medya ilişkisini tanımlar.
  • 2- Sosyal medyada etkili halkla ilişkiler stratejileri yürütme becerisi kazanır.
  • 3- Sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemi hakkında bilgi sahibi olur.
  • 4- Sosyal medyadaki halkla ilişkiler uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • 5- Uygulamaya yönelik halkla ilişkilerin teorik zeminini örnekler üzerinden açıklama becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkiler Mesleği ve Dijitalleşme İle Gelişen İletişim Yönetimi Anlayışı
2 Dijital Platformlarda Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi - Sosyal Medya Ortamlarının Kullanımı
3 Hedef Kitlenin Sosyal Medyadaki varlığı – Online Hedef Kitle
4 Basın Bülteni Üretiminden Dijital Platformlarda İçerik Üretimine
5 Online Hikaye Anlatıcılığı ve Halkla İlişkiler
6 Online Etkinlik Yönetimi
7 Ara Sınav Öncesi Konu Tekrarı
8 Ara Sınav Haftası
9 Online Kriz İletişimi
10 Online itibar Yönetimi
11 Influencer İletişimi
12 Halkla İlişkilerde Google Adwords ve SEO Uygulamaları
13 Öğrenci Örnek Çalışmaları
14 Öğrenci Örnek Çalışmaları
15 Öğrenci Örnek Çalışmaları
16 Öğrenci Örnek Çalışmaları
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 4 12 48
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 6 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 6 18
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5