Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Büro Yönetimi ve Sekreterlik HIT2011 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla ilişkiler biliminin temel kavramları, uygulama şekillerini, tarihçesini anlatıp, reklam, propaganda, tanıtım, sosyal sorumluluk gibi ilgili diğer kavram ve kuramlarla arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları inceleyerek meslek etik ve ahlak kurallarını vererek, öğrencilerin halkla ilişkilere ilişkin genel çerçeveye sahip olmaları sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

halkla ilişkiler ile ilgili kavramsal çerçeve, amaçları, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkilerin ilkeleri, iletişim, halkla iletişimin görevleri, kullanılan araç yöntem teknikleri, hedef kitle, hedef kitle örnekleri, kriz yönetimi ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkiler çalışmasındaki aşamalar, halkla ilişkilerin örgütlenmesi, kamuoyu, kurum imajı, kurum kimliği, kurumsal itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, etik ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerin uygulama alanları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Gönül Budak, Gülay Budak, Halkla ilişkiler, Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla ilişkiler, Prof. Dr. Fatma Geçikli, Halkla İlişkiler ve İletişim

Dersin Web Sayfası

http://bys.sbmyo.marmara.edu.tr/#

Öğrenme Çıktıları

  • halkla ilişkiler kavramını ve halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini bilecektir.
  • bir halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken nitelikleri bilecektir
  • halkla ilişkilerin ilkelerini bilecektir
  • bir halkla ilişkiler bürosunun görevlerini bilecektir.
  • halkla ilişkilere yakın kavramların halkla ilişkiler ile farkını bilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla ilişikiler ile ilgili kavramsal çerçeve, tanımı, halkla ilişkiler amaçları ve yakın kavramlar
2 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkiler ilkeleri,
3 halkla ilişkilerde kullanılan araç yöntem ve teknikler
4 halkla ilişkilerde imaj ve sosyal sorumluluk, halkla ilişkilerde etkin iletişimin rolü
5 halkla ilişkiler ve iletişim, stratejik yönetim ve stratejik planlama
6 halkla ilişkilerin örgütlenmesi, halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri
7 kamuoyu, kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı,
8 Ara sınav Haftası
9 sponsorluk yada destek etkinlikler
10 halkla ilişkiler türleri kriz yönetimi
11 halkla ilişkiler türleri
12 halkla ilişkiler süreci
13 etik kavramı, halkla ilişkiler kampanyalarında etik,
14 kurumsal itibar yönetimi
15 kurumsal sosyal sorumluluk
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 8 16
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 4 8
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 7 7
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5