Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 HIT2052 Halkla İlişkiler Seçmeli 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşletmeler ürettikleri birbirinden pek de farklı olmayan ürünlerle müşteri karşısına çıkarken farklılıklarını ortaya koymak istemektedirler. Halkla ilişkiler yoluyla basınla iyi ilişkiler kurabilir, kültür sanat eğitim sağlık spor alanlarında sponsorluk çalışmaları geliştirilebilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkilerin amaçları, halkla ilişkilerde mesaj, halkla ilişkilerde kamuoyu, medya konuları açıklanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma ve örnek olay

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alaeddin Asna, Halkla İlişkiler-Dünden Bugüne Bir Sanat- Meslek Öyküsü, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004 Frank Jefkins-Daniel Yadin, Public Relations, Frameworks Series, England: Pretince Hall, Fifth Edition,1998. Gönül ve Gülay Budak, Halkla İlişkiler- Davranışsal Bir Yaklaşım, İzmir, Fakülteler Kitabevi, 2002 Jordan Goldman, Public Relations in the Marketing Mix, Contemporary Books.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kurum imajının oluşmasına katkıda bulunmak.
  • Kurum imajının, tüketiciye yansıtılmasını sağlamak.
  • Halkla ilişkilerin, işletme içindeki yerini kavramak.
  • Halkla ilişkilerde hedef grupları kavramak.
  • Halkla ilişkilerde sponsorluk çalışmalarına katkı sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkilerin tarihçesi
2 Halkla İlişkilerde tanımlar- Reklamdan ve Pazarlamadan farkları
3 Halkla İlişkiler departmanı ve organizasyondaki yeri
4 Halkla ilişkilerde hedef pazar grupları
5 Halkla İlişkiler planları geliştirme
6 Halkla İlişkilerde etik konusu
7 Halkla İlişkilerde uygulama ve bütçeleme
8 Çalışma Haftası
9 Ara Sınav Haftası
10 Halkla İlişkilerde uygulama ve bütçeleme
11 Sponsorluklar sponsorluk yapılmasının nedenleri
12 Sponsorluk hedefleri
13 Sponsorluk kategorileri
14 Spor- sanat sponsorlukları
15 Sosyal sponsorluklar- sağlık çevre- eğitim ve yardım sponsorlukları
16 Sponsorluk anlaşmaları
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Final ve Hazırlığı 1 60 60

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi