Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 HIT2001 Halkla İlişkilere Giriş Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin halkla ilişkilerin kuramsal çerçevesini, modellerini, sürecini ve uygulamalarını anlamalarını sağlamayı ve halkla ilişkiler tarihi, teorileri, ilişkili olduğu alanları ile temel ilkeleri hakkında bilgi edinmelerini amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkilerin kuramsal çerçevesi çizilerek, kurumlarda halkla ilişkilerin rolü, Dünyada ve Türkiye’deki halkla ilişkiler uygulamalarının tarihsel gelişimi anlatılacaktır. Kurum içi halkla ilişkiler ve kurum kimliği, halkla ilişkiler ile tanıtım, propaganda, reklam kavramlarının karşılaştırılması, sosyal sorumluluk, sponsorluk, halka ilişkiler süreci gibi konular da işlenecek konular arasındadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1: Ders Anlatımı, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama 5: Bireysel Çalışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Halkla İlişkiler İdeali- Prof. Dr. Ebru Özgen-Havva Palacı-Özgenur Reyhan Kurtuldu-Anıl Uğur Oğuzcan Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler- Prof. Dr. Alaeddin Asna

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  • Halkla ilişkiler uygulamalarında temel süreç ve modelleri tanımlar.
  • Halkla ilişkilerde kullanılan taktik ve araçları tanımlar.
  • Halkla ilişkiler ve ilişkili olduğu alanların benzerlik ve farklılıklarını bilir.
  • Sosyal sorumluluk, sponsorluk, medya ilişkileri, kurumsal reklamcılık gibi kavramları tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkiler Kavramı, Genel Tanımların Yapılması
2 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Reklam, Propaganda ve Pazarlama ile Benzerlik ve Farklılıkları
3 Halkla İlişkiler Modelleri
4 Halkla İlişkilerde Araştırma ve Hedef Kitlenin Önemi
5 Halkla İlişkiler Süreci
6 Kurum Kimliği, İmaj ve İtibar
7 Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Tanımları ve Kampanyaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Sponsorluk ve Halkla İlişkilere Sağladığı Faydalar
10 Kurumsal Reklamcılık
11 Pazarlama Halkla İlişkileri (MPR) ve Kurumsal Halkla İlişkiler (CPR)
12 Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri ve Medyanın Kullanımı
13 Basın Bülteni Hazırlama
14 Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme
15 Genel Tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev ve Hazırlığı 10 3 30
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 25 25

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5