Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7026 | Hareket Eğitimi Modelleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7026 | Hareket Eğitimi Modelleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, hareket eğitiminin temel ilkelerini, modellerini ve uygulama stratejilerini öğretmektir. Öğrenciler, hareket eğitimi ve beden eğitimi alanındaki çeşitli modellerin teorik temellerini öğrenirken, bu modellerin çocuk gelişimi ve öğrenme üzerindeki etkilerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, farklı yaş grupları ve gelişim düzeylerine uygun hareket eğitimi programlarını tasarlama becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.
-
Ders, hareket eğitiminin tarihsel gelişimi ve temel kuramlarına girişle başlar. Ardından, motor becerilerin gelişimi ve öğrenilmesi üzerine kuramsal bilgiler verilir. Çeşitli hareket eğitimi modelleri (Montessori, Reggio Emilia, Geleneksel Hareket Eğitimi, Yaratıcı Hareket, vb.) ve bu modellerin çocuklara yönelik uygulamaları ele alınır. Öğrenciler, bu teorileri pratikte uygulama fırsatı bularak, hareket eğitiminin pedagojik, psikolojik ve fiziksel faydalarını keşfedeceklerdir.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı – Hareket eğitimi nedir? |
2 | Hareket eğitiminin tarihsel gelişimi ve temel ilkeler |
3 | Motor gelişim teorileri – Motor becerilerin öğrenilmesi |
4 | Montessori modelinde hareket eğitimi |
5 | Reggio Emilia yaklaşımı ve yaratıcı hareket |
6 | Geleneksel hareket eğitimi yöntemleri |
7 | Yaratıcı hareket eğitimi – Serbest hareket ve oyun |
8 | Ara sınav |
9 | Beden eğitimi ve fiziksel gelişim |
10 | Motor beceri değerlendirmeleri ve testler |
11 | Hareket eğitimi stratejileri – Yaş ve gelişim düzeyine göre uygulamalar |
12 | Sosyal ve duygusal gelişim ile hareket eğitimi ilişkisi |
13 | Uygulama ve atölye çalışması – Hareket eğitimi programları tasarımı |
14 | Hareket eğitiminin eğitsel ve pedagogik faydaları |
15 | Öğrenci sunumları – Tasarlanan hareket eğitimi programlarının sunumu |
16 | Final proje sunumları / değerlendirme |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |