Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7026 Hareket Eğitimi Modelleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hareket eğitiminin temel ilkelerini, modellerini ve uygulama stratejilerini öğretmektir. Öğrenciler, hareket eğitimi ve beden eğitimi alanındaki çeşitli modellerin teorik temellerini öğrenirken, bu modellerin çocuk gelişimi ve öğrenme üzerindeki etkilerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, farklı yaş grupları ve gelişim düzeylerine uygun hareket eğitimi programlarını tasarlama becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, hareket eğitiminin tarihsel gelişimi ve temel kuramlarına girişle başlar. Ardından, motor becerilerin gelişimi ve öğrenilmesi üzerine kuramsal bilgiler verilir. Çeşitli hareket eğitimi modelleri (Montessori, Reggio Emilia, Geleneksel Hareket Eğitimi, Yaratıcı Hareket, vb.) ve bu modellerin çocuklara yönelik uygulamaları ele alınır. Öğrenciler, bu teorileri pratikte uygulama fırsatı bularak, hareket eğitiminin pedagojik, psikolojik ve fiziksel faydalarını keşfedeceklerdir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hareket eğitimi ve motor gelişimle ilgili temel teorik bilgileri tanımlar.
  • Farklı hareket eğitimi modellerinin özelliklerini ve uygulama alanlarını açıklar.
  • Çocukların motor gelişim seviyelerini değerlendirir ve uygun hareket eğitimi programları tasarlar.
  • Hareket eğitiminin gelişimsel, psikolojik ve pedagojik boyutlarını analiz eder.
  • Yaratıcı hareket ve oyun stratejilerini geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı – Hareket eğitimi nedir?
2 Hareket eğitiminin tarihsel gelişimi ve temel ilkeler
3 Motor gelişim teorileri – Motor becerilerin öğrenilmesi
4 Montessori modelinde hareket eğitimi
5 Reggio Emilia yaklaşımı ve yaratıcı hareket
6 Geleneksel hareket eğitimi yöntemleri
7 Yaratıcı hareket eğitimi – Serbest hareket ve oyun
8 Ara sınav
9 Beden eğitimi ve fiziksel gelişim
10 Motor beceri değerlendirmeleri ve testler
11 Hareket eğitimi stratejileri – Yaş ve gelişim düzeyine göre uygulamalar
12 Sosyal ve duygusal gelişim ile hareket eğitimi ilişkisi
13 Uygulama ve atölye çalışması – Hareket eğitimi programları tasarımı
14 Hareket eğitiminin eğitsel ve pedagogik faydaları
15 Öğrenci sunumları – Tasarlanan hareket eğitimi programlarının sunumu
16 Final proje sunumları / değerlendirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi