Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBAE105 Hareket Eğitimi Zorunlu 1 3,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Temel hareket becerilerinin öğrenilmesini sağlamaktır. 

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders hareket yetkinliğinin tanımını, çeşitli becerileri öğrenmelerini ve geliştirmelerini sağlamak için vücut, alan, efor, hareket ilişkileri kavramlarını birleştirerek dengeleme hareketlerini, yer değiştirme hareketlerini, nesne kontrolünü gerektiren birleştirilmiş hareketlerin temel becerilerini ve öğretimini kapsamaktadır.  

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, uygulama, gösteri

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Landy.M.,J.(1992)P.E. Activities.Parker Publishing Company. Graham.G.,Holt/Hale.A.,Parker.M.(2010). Weiller Abels, K. (2010). Teaching movement education. Human Kinetics. Children Moving. MEB 1-4 İlköğretim?Oyun ve Fiziki Etkinlikler?dersi ulusal program- FEK kartları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hareket becerileri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
  • Yer değiştirme hareketlerini artan çeviklikle yapar. Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
  • Nesne kontrolü gerektiren hareketleri vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
  • Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
  • Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hareket Eğitiminin Tarihçesi ve Felsefesi
2 Hareketin Çocukluk Dönemindeki Önemi
3 Hareket Eğitimi Kavramları
4 VÜCUT AKTİVİTELERİ-ALAN AKTİVİTELERİ VE UYGULAMALARI
5 VÜCUT AKTİVİTELERİ-ALAN AKTİVİTELERİ VE UYGULAMALARI
6 HAREKET İLİŞKİLERİ- HAREKET İLİŞKİLERİ UYGULAMALARI
7 HARAKET ANALİZ DİYAGRAMI KULLANIMI VE UYGULAMALARI
8 TEMEL HAREKET BECERİLERİ UYGULAMALARI (YER DEĞİŞTİRME) (YER DEĞİŞTİRME-NESNE KONTROL)
9 VİZE HAFTASI
10 TEMEL HAREKET BECERİLERİ UYGULAMALARI (DENGELENME) (YER DEĞİŞTİRME-DENGELENME)
11 TEMEL HAREKET BECERİLERİ UYGULAMALARI (NESNE KONTROL) (DENGELENME-NESNE KONTROL)
12 TEMEL HAREKET BECERİLERİ UYGULAMALARI BİRLEŞTİRİLMİŞ HAREKET BECERİLERİ
13 HAREKET EĞİTİMİNDE KULLANILABİLECEK FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
14 HAREKET EĞİTİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR
15 HAREKET EĞİTİMİNİN GELİŞİMSEL AŞAMALARI
16 sınav çalışmaları
17 sınav çalışmaları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 2 2 4
Ödev ve Hazırlığı 6 1 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 2 4
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5