Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Antrenörlük Eğitimi - 2016 | PSAF2001 | Hareket Gelişimi ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Antrenörlük Eğitimi - 2016 | PSAF2001 | Hareket Gelişimi ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerine göre öğrenme ve öğretimi ile beceri öğrenimi alanının temel kavramları, motor kontrol kuramları ve hareket planlaması, beceri öğrenimi aşamaları, sözel-görsel yolla beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi, bir veya birden fazla beceri için alıştırma planlanması ve öğrenme-performans ilişkisi konularında güncel alan çalışmalarıyla uyumlu, deneyimlerin de aktarılarak bilgi kazandırılmasıdır.
-
-
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, deney/laboratuvar, gözlem
Yok
Türkçe
Sporda Beceri Öğrenimi Ders Notları. Marmara Üniversitesi. Sinan Bozkurt_Hasan Kasap. Motor Öğrenme ve Performans. Z.Koruç (Editör), Anı Yayınları Ankara, 2012. Dynamics of Skill Acquisition. A Constraints-Led Approach. Davids, K./Buttob, C./Bennett, S. Human Kinetics, Boston, 2008. Motor Control and Learning.. A Behavioral Emphasis. R.A. Schmidt/ T. D. Lee, Human Kinetics Boston, 2005. Beden Eğitimi Öğretimi. Muska Mosston, Sara Ashworth. Bağırgan Yayımevi. 2004. "Developmental Physical Education for All Children.D.L.Gallahue, F.C.Donnelly, Human Kinetics Boston, 2003. " Transfer Etkisi. Doç. Dr. Hasan KASAP. Beyaz Yayınları. 1999.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hareket Gelişimi ve Öğrenmeye Giriş_İçerik tanıtımı |
2 | Temel kavramlar |
3 | Motor Gelişim Dönemleri ve İlkeleri |
4 | Öğrenme Türleri ve Aşamaları |
5 | Hareket Becerilerinin Sınıflaması |
6 | Motor Beceri - Performansın Ölçülmesi |
7 | Motor Kontrol Sistemi ve Koordineli Hareketler - Bilgi İşleme Süreci ve Karar Verme - Çalışma Haftası |
8 | Ara sınav |
9 | Hareket Üretimi ve Motor Kontrol Kuramları |
10 | Hareket Becerilerinin Öğrenimine Farklı Bir Bakış"Farklılıkla Öğrenme Yaklaşımı" |
11 | Hareket Beceri Transferi; Kuramlar ve İlkeler_1 |
12 | Hareket Beceri Transferi; Kuramlar ve İlkeler_2 |
13 | Öğretim Bilgisi, Öğretim Stil/Yöntemleri_1 |
14 | Öğretim Bilgisi, Öğretim Stil/Yöntemleri_2 |
15 | "BİLGİ VERME – BECERİ SUNUM TEKNİKLERİ Teknik Seçimi – Açıklama ve Sunumun Planlama - Çalışma Haftası " |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |