Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKE162 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKE162 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu derste kronik veya farklı nedenlerle uzun süre hastanelerde tedavi olan çocukların eğitim süreçlerine dair nelerin yapılabileceği tartışılması amaçlanmıştır.
-
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara
anlatım, soru cevap, proje, alan gezisi, gösteri, uygulama.
yok
Türkçe
Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk Sağlık Hizmetlerinin Geçmişi |
2 | Çocukların Hastanede Yatmalarına Neden Olan Kronik Hastalıklar |
3 | Hastanede Yatmanın Çocuklar Açısından Gelişimsel Etkileri |
4 | Çocuk ve Aileyi Hastane Yaşantısına Hazırlama |
5 | Ölüm Kavramı İle Karşılaşan Çocuklar ve Aileler |
6 | Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler) |
7 | Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkiye’de Sağlık Kuruluşlarında Çocuk Gelişimci |
10 | Hastanede Yatan Çocuklara Destek Olmak İçin Yapılan Gönüllü Çalışmalar -LÖSEV |
11 | Çocukların Hastane-Doktor ve Hemşire Algıları |
12 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim |
13 | Biz Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileleri İçin Neler Yapabiliriz? |
14 | Hastane okulları |
15 | Hastanede Yatan Çocuklar İçin Farklı Kurum ve Kuruluşlara Öneriler (Öğretmen Adaylarının Grupça Sınıfta Önerilerini Belirlemesi) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 1 | 5 | 5 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |