Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3054 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3054 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu derste kronik veya farklı nedenlerle uzun süre hastanelerde tedavi olan çocukların eğitim süreçlerine dair nelerin yapılabileceği tartışılması amaçlanmıştır.
-
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
anlatım, soru cevap, proje, alan gezisi, gösteri, uygulama.
yok
Türkçe
Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. Güven, Gülçin (2023) Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi, Eğitne Kitap
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk Sağlık Hizmetlerinin Geçmişi |
2 | Çocukların Hastanede Yatmalarına Neden Olan Kronik Hastalıklar |
3 | Hastanede Yatmanın Çocuklar Açısından Gelişimsel Etkileri |
4 | Çocuk ve Aileyi Hastane Yaşantısına Hazırlama |
5 | Ölüm Kavramı İle Karşılaşan Çocuklar ve Aileler |
6 | Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler) |
7 | Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye’den ve Dünyadan Örnekler) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkiye’de Sağlık Kuruluşlarında Çocuk Gelişimci |
10 | Hastanede Yatan Çocuklara Destek Olmak İçin Yapılan Gönüllü Çalışmalar -LÖSEV |
11 | Çocukların Hastane-Doktor ve Hemşire Algıları |
12 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim |
13 | Biz Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileleri İçin Neler Yapabiliriz? |
14 | Hastane okulları |
15 | Hastanede Yatan Çocuklar İçin Farklı Kurum ve Kuruluşlara Öneriler (Öğretmen Adaylarının Grupça Sınıfta Önerilerini Belirlemesi) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |