Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3005 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3005 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Öğretmen adayını, ilköğretim 1-2 ve 3. sınıflarda okutulan Hayat Bilgisi dersini öğrencilere öğretebilecek teorik ve pratik beceriler ile donatmaktır. Bu anlamda 2004 yılında değişen programı, amaç, içerik ve uygulama boyutları ile tanıtarak eski programla olan farklılıklarını kavramalarını sağlamaktır.
-
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiyede Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.
Soru-Yanıt Yöntemi, Grup Çalışmaları, Ders Kitabı İnceleme
Yok
Türkçe
C. Öztürk (editör, 2007) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: PegemA Yayınları İ. H. Demircioğlu (2005) Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara: Anı Yayıncılık Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Yücel Kabapınar (2007) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Maya-Akademi Yayınları, Ankara
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hayat Bilgisi öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar ve dersin varoluş amaçları |
2 | Sosyal Bilimler metodolojisi ve Hayat Bilgisi öğretimine olan etkisi |
3 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışı bağlamında Hayat Bilgisi öğretimini yeniden tanımlamak |
4 | Eski ve yeni programa göre yazılmış Hayat Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi: Ne değişti; neden değişti? |
5 | Vatandaşlık Aktarımı ve Sosyal Bilimler Olarak Sosyal Bilgiler Öğretimi |
6 | Öğrencilerde empati becerisini geliştirmek: Ötekinin penceresinden durumu görebilmek |
7 | Empati becerisi geliştirmenin yöntemleri ve empatiye ilişkin öğrenci örneklerini değerlendirme |
8 | vize haftası |
9 | Hayat Bilgisi Öğretiminde yaşamı sınıfa taşımanın yolu olarak örnek olay inceleme I |
10 | Hayat Bilgisi Öğretiminde yaşamı sınıfa taşımanın yolu olarak örnek olay inceleme II |
11 | Görsel örnek olaylar ve sınıfiçi uygulaması ve örnek olay örneklerinin incelenmesi |
12 | Çoklu Zeka Teorisi ve Hayat Bilgisi öğretimindeki yeri |
13 | Yaşamı sınıfta sahnelemek: Teorik ve uygulama boyutlarıyla drama |
14 | Yapılandırmacı anlayış çerçevesinde ölçme ve değerlendirmeyi yeniden tanımlamak |
15 | Genel Değerlendirme |
16 | çalışma haftası |
17 | final haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |