Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Tekstil Mühendisliği (Türkçe)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tekstil Mühendisliği - Yüksek Lisans - 2014 TEM7023 Hazır Giyim Sanayinde Tasarım ve Koleksiyon Yönetimi Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Moda, marka ve hedef kitle kavramlarını, moda terminolojisini, modayı etkileyen faktörleri tanıtmak. Moda kavramını çeşitli açılardan incelemek. Modanın benimsenme sürecini, giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörleri açıklamak. Moda akımı teorileri, moda akımının prensipleri, moda ürünün yaşam eğrisi ve moda döngüsü hakkında bilgi vermek. Giysi teknik çiziminin oluşturulması, giysi teknik çizimi üzerine ölçülerin, teknik bilgilerin ve üretim bilgilerinin aktarımı hakkında bilgi vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giysi, giyim ve hazır giyim kavramları, moda, marka ve hedef kitle kavramları, moda terminolojisi, modayı etkileyen faktörler, moda kavramının çeşitli açılardan incelemesi, modanın benimsenme süreci, giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörler, moda akımı teorileri prensipleri. Moda ürünün yaşam eğrisi ve moda döngüsü, giysi teknik çiziminin oluşturulması, giysi teknik çizimi üzerine ölçülerin, teknik bilgilerin ve üretim bilgilerinin aktarımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ders notları kitap sunum

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition, ISBN 0-321-03423-6, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, United States, 2000.  Baudot F., Modanın Yüzyılı, ISBN 975-8020-97-8, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul  Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, ISBN 0-8109-1693-2, 1987, New York, United States.  Çivitçi Ş., Moda Pazarlama, ISBN 975-8784-55-2, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 2004, Ankara.  Davis F., Moda Kültür ve Kimlik, ISBN 975-363-660-1, Yapı Kredi Yayınları, 2000, İstanbul.  Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları.  Hawthorne R., The Costume Collector’s Company 1890-1990, ISBN 1 85410 552 3, 1998, London, Great Britain.  Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, ISBN 0-7134-5818-6, Butler & Tanner Ltd., London, United Kingdom.  International Textiles Dergileri  Kumagai K., Fashion Illustrations Ladies, Men & Children, ISBN4-7661-0294-0, Graphic-sha Publishing Co., Ltd. Tokyo, Japan, 1984.  Öndoğan Z., Giysi Kalıpçılığı Esasları, E. Ü. T. K. A. U. .M., Yayın No: 8, 2000, İzmir  Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom.  Roetzel B., Gentleman A Timeless Fashion, 1999, ISBN 3-8290-2029-5, Könemann Verlagsgesellschaft mBH, Cologne, Germany.  Seeling C., Fashion The Century of The Designer 1900-1999, 2000, ISBN 3-8290-2980-2, Könemann Verlagsgesellschaft mBH, Cologne, Germany.  Solinger J., Apparel Handbook, United States.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Moda, marka ve hedef kitle kavramlarını kavrayabilme
  • Moda,moda tasarımı terminolojisini, modayı etkileyen faktörleri açıklayabilme
  • Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım ve tüketim eğilimlerini belirleyebilme
  • Moda ve koleksiyon hazırlama hakkında bir konuda araştırma ve sunum yapabilme
  • Giysi teknik çizimini yapabilme ve teknik çizimini oluşturulurken dikkat edilmesi gereken konuları kavrayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Moda, marka ve hedef kitle kavramları, Moda terminolojisi
2 Giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörler
3 Moda akımı teorileri
4 Moda ürününün yaşam dönemi
5 Moda ürününün üretim planlama süreci, maliyetlendirilmesi ve üretim değerlerinin iyileştirilmesi.
6 Koleksiyon hazırlama yöntemleri
7 Koleksiyon hazırlama aşamaları
8 Koleksiyon hazırlama aşamaları
9 ara sınav
10 Koleksiyon hazırlama aşamaları
11 Temel Ölçü Tablolarının Hazırlanması
12 Giysi teknik çiziminin oluşturulması ve dikkat edilmesi gereken konular
13 Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım konseptleri geliştirme süreçleri
14 Model uygulamalarıyla tasarım sürecini tamamlamak için koleksiyon sunumlarını içeren projeler geliştirme
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 8 64
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 8 5 40
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 4 8
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 3 16 48
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5