Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR1012 Helen Tarihi Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

lHellen Tarihi’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yönlerine bir genel bakış.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Coğrafî Koşullar Minos Giriti Miken Hellası “Hellen Ortaçağı” Kavramı “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: Mikensonrası Aristokratik Hellen Toplumu; Kent Devleti (= Polis), Vatandaşlık ve Ulus “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: “Büyük Kolonizasyon” Dönemi (İ.ö. 750–550) “Arkayik” ve “Klasik” Devirler: Arkayik ve Klasik Devirlerde Polis Toplumu ve Anayasası “Arkayik” ve “Klasik” Devirler: Atina’da Toplum ve Anayasa Gelişimi Hellenler’de Devlet Biçimleri Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları’ndan Sonra Hellas ve Atina Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): BÜYÜK İSKENDER; İSKENDER İmparatorluğu’nun Düzenlenmesi Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): B. İSKENDER’in Generalleri Arasındaki Mücadele ve Hellenistik Devletler Dünyası Sparta’da Anayasa ve Toplum Spartalılar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Bülent İPLİKÇİOĞLU, Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları, İstanbul : Arkeoloji ve Sanat Yayınları 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler (PÇ:2)
  • Mezunlar, Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler (PÇ:3)
  • Mezunlar, Türk ve Dünya Tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler (PÇ, 4).
  • Mezunlar, Tarihi olayların zamana ve mekâna göre farklılaşmasından haberdar olur, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler (PÇ, 5).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafî Koşullar
2 Minos Giriti
3 Miken Hellası
4 “Hellen Ortaçağı” Kavramı
5 “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: Mikensonrası Aristokratik Hellen Toplumu; Kent Devleti (= Polis), Vatandaşlık ve Ulus
6 “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: “Büyük Kolonizasyon” Dönemi (İ.ö. 750–550)
7 Arkayik” ve “Klasik” Devirler: Arkayik ve Klasik Devirlerde Polis Toplumu ve Anayasası
8 Vize
9 Hellenler’de Devlet Biçimleri
10 Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları
11 Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları’ndan Sonra Hellas ve Atina
12 Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): BÜYÜK İSKENDER; İSKENDER İmparatorluğu’nun Düzenlenmesi
13 Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): B. İSKENDER’in Generalleri Arasındaki Mücadele ve Hellenistik Devletler Dünyası
14 Sparta’da Anayasa ve Toplum
15 Spartalılar
16 Sınav öncesi tekrar
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 17 3 51
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 24 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 24 24
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5