Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1001 | Hemşireliğe Giriş | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1001 | Hemşireliğe Giriş | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
• Bu dersin amacı hemşirelik mesleğini ve hemşirelikte ilgili temel kavramları öğrencilere tanıtmaktır.
-
• Bu ders, hemşirelik mesleğini, rol ve sorumlulukları, hemşirelik bakımının ve eğitiminin tarihçesini, hasta haklarını ve hemşirelik yasasını, hemşireliğin temel kavramlarını, hemşirelik kuramcılarını ve hemşirelik modellerini, etik değerleri, ve sağlık bakım sistemlerini içerir.
• Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, rol-play, grup çalışması, vaka tartışması.
yok
Türkçe
• Dikmen A., Karadağ A. (2021) Hemşireliğe Giriş. Nobel İstanbul, Akademik Yayıncılık. ISBN:9786254174650 •Potter, P.A., Perry, A.G., Stockert, P., Hall, A. 2016. Fundamentals of Nursing. USA, Elsevier. • Aştı T.A. Karadağ A. (2019). Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1. İstanbul, Akademi. • Aştı T.A., Karadağ A. (2019). Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2. İstanbul, Akademi. • Arslan S., Kurban N. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Ankara: Anı.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | • Derse Giriş-Tanışma Ve Dersin Amaç Ve Hedeflerinin Paylaşılması |
2 | • Hemşirelik Mesleği; Görev, Yetki ve Sorumlulukları; Rol ve İşlevleri |
3 | • Hemşirelik Bakımının ve Eğitiminin Tarihçesi |
4 | • Hemşireliğin Gelişme Süreci |
5 | • Hemşirelik ve Etik; Profesyonel Değerler |
6 | • İnsan Kavramı; Temel İnsan Gereksinimleri ve Yaşam Süreci |
7 | • Çevre Kavramı; Sağlık ve Hastalık Kavramı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | • Sağlık Bakım Sistemleri |
10 | • Hemşirelik Felsefesi ve Bütüncül Yaklaşım |
11 | • Hemşirelik Kuramları |
12 | • Hemşirelik Kuramları-Devam |
13 | Hemşirelik Modelleri-Yaşam Aktiviteleri Modeli |
14 | Hemşirelik Modelleri-Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli • Hemşirelik Modelleri-Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli • Hemşirelik Modelleri-Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modelleri |
15 | Dersin Değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |