Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Hemşirelik HEM2013 Hemşirelik Bilişimi Zorunlu 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencinin, sağlık bilişimi ve bilgi teknolojilerinin hemşirelik uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Hemşirelikte bilişimin önemini kavrar 2- Temel bilişim terminolojisini ve elektronik sağlık kayıtlarını bilir 3- Temel bilgisayar programlarını hemşirelik uygulamalarında kullanır 4- Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemlerinin yararlarını bilir 5- Hemşirelik sınıflama sistemlerinin kullanımını örneklendirir 6- Sağlık bilgi sistemleri ile ilgili yasal ve etik durumları bilir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Akyazı A.(2016). Bilişim Teknolojilerine Giriş- Donanım, Yazılım ve İletişim Ağları. İçinde Mendi B ( Ed.). Sağlık Bilişimi ve Güncel Uygulamalar. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. • American Nurses Association. (2008). Nursing İnformatics: Scope and Standarts of Practice. Silver spring: 1-216. • American Nurses Credentialing Center (ANCC). (2016). Informatics nursing certification eligibility criteria. http://www.nursecredentialing.org/informatics-eligibility.aspx. 27.7.2016. • Ay, F. (2008). Uluslararası Alanda Kullanılan Hemşİrelik Tanıları ve Uygulamaları Sınıflandırma Sistemleri. Turkiye Klinikleri J Med Sci, 28,555-561 • Berber, LK, Ülgü, MM, Er, C. (2009). Elektronı̇K Sağlık Kayıtları ve Özel Hayatın Gizliliği. Karakter Color AŞ. İstanbul • Essentials of Nursing Informatics, 7th edition McGraw-hill. 3. Virginia Saba, Kathleen A. McCormick, (2021) • Güleş HK, Özata M. (2005). Sağlık Bilişim Sistemleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. • Hebda T, Czar P.(2009). Handbook of Informatics for Nurses& Healthcare Professionals.4 th ed. Pearson Prentice Hall, New Jersey.

Dersin Web Sayfası

• American Nurses Credentialing Center (ANCC). (2016). Informatics nursing certification eligibility criteria. http://www.nursecredentialing.org/informatics-eligibility.aspx. 27.7.2016.

Öğrenme Çıktıları

  • Hemşirelikte bilişimin önemini kavrar
  • Temel bilişim terminolojisini ve elektronik sağlık kayıtlarını bilir
  • Temel bilgisayar programlarını hemşirelik uygulamalarında kullanır
  • Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemlerinin yararlarını bilir
  • Hemşirelik sınıflama sistemlerinin kullanımını örneklendirir
  • Sağlık bilgi sistemleri ile ilgili yasal ve etik durumları bilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TANIŞMA-DERSİN TANITIMI
2 TEMEL BİLİŞİM TERMİNOLOJİSİ
3 TEMEL BİLİŞİM TERMİNOLOJİSİ-DEVAM
4 TEMEL PROGRAMLAR
5 TEMEL PROGRAMLAR-DEVAM
6 TEMEL PROGRAMLAR-DEVAM
7 SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ
8 HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ
9 BİLİŞİM HEMŞİRELİĞİ, YETERLİLİKLERİ, ROLLERİ VE EĞİTİMİ
10 HEMŞİRELİKTE ORTAK DİL VE HEMŞİRELİK SINIFLAMA SİSTEMLERİ
11 ELEKTRONİK SAĞLIK KAYITLARI
12 E-SAĞLIK, TELESAĞLIK, TELE HEMŞİRELİK
13 SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİNDE GÜVENLİK VE MAHREMİYET
14 KİŞİSEL SAĞLIK VERİLERİNİN KORUNMASI VE ETİK KONULAR
15 soru cevap
16 soru cevap
17 Dersin Değerlendirilmesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 2 2
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6