Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM2052 | Hemşirelik ve Mizah | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM2052 | Hemşirelik ve Mizah | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders kişisel yaşam stresleri ile baş etmede farklı bakış açısı sağlayan etkili ve sağlıklı bir yöntem olarak mizah konusunda bilgi ve beceri kazandırır.
-
Mizah nedir? Mizah çeşitleri Mizah kuramları Üstünlük teorisi Aykırılık teorisi Mizah ve sağlık ilişkileri Mizahın fizyolojik yararları Mizahın sosyal yararları Mizahın psikolojik yararları Mizahın stresle baş etmedeki etkisi Mizahın öğrenme etkisi Mizah ve yaratıcılık Mizah ve yaratıcılıkta kişiliği önemi
Soru-cevap Sözlü ve görsel anlatım, Beyin fırtınası Grup tartışması Film izletme
yok
Türkçe
Anthony J. (2007). Humour and laughter: theory, research and applications. edited by Chapman, Hugh Ruch, W. (1998) (Ed.) The sense of humour: Explorations of a personality characteristic. Mouton de Gruyter Berlin New York 1998. Jewell P (2005) Humour in cognitive and social development: Creative artists and class clowns. International Education Journal, 6(2), 200-205. Fay C. M, Geisler HW (2010). Harm that does not hurt: Humour in coping with self-threat. Motiv Emot 34:446–456 Cadet BW. (1982) Humour and creativity. Journal of Family Therapy 4: 35-42. İyileştirici bir Tebessüm: Mizah. Çevik Aktura, S., Özden, G., Çıtlık Sarıtaş, S. (2021). Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi: 5(1): 129-136.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Mizah nedir? |
2 | Mizah çeşitleri |
3 | Mizah kuramları |
4 | Üstünlük teorisi |
5 | Aykırılık teorisi |
6 | Mizah ve sağlık ilişkileri |
7 | Mizahın fizyolojik yararları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Mizahın sosyal yararları |
10 | Mizahın psikolojik yararları |
11 | Mizahın stresle baş etmedeki etkisi |
12 | Mizahın öğrenme etkisi |
13 | Mizah ve yaratıcılık |
14 | Mizah ve yaratıcılıkta kişiliği önemini |
15 | Dersin değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |