Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Halk Sağlığı Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019 - Ana Müfredat HSH7003 Hemşirelikte Araştırma Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik etme konusunda kapsamlı bilgi ve beceri sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hemşireliğin geliştirilmesinde araştırmanın önemini güçlendiren bu ders, araştırma problemlerindeki seçimlerden, hemşirelik araştırmalarındaki problemlerle ilgili değerlendirmelerden oluşmaktadır. Araştırmalarda farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve etik ile analiz yöntemleri incelenmektedir. Öğrenciler araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerilerini geliştirirler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erdoğan S., Nahcivan N, Esin N (2016) Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve Kritik, Nobel yayınevi.2016 Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006 Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 8.Basım. Ankara Research articles

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Hemşirelikte araştırmanın önemini tartışır.
  • Hemşirelikte kanıt temelli uygulamaların önemini açıklar.
  • Bir hemşirelik araştırmasını kritik eder.
  • Bilimsel araştırma süreci basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar.
  • Araştırma bulgularını uygun teknikle sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hemşirelikte Bilme Yolları. Hemşirelikte Araştırmanın Önemi .Hemşirelikte araştırmanın geçmişi ve mevcut durum
2 Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama
3 Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılık
4 Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğünü saptama. Örnekleme yöntemleri
5 Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleri
6 Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı
7 Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıkları
8 Ara Sınav Haftası
9 Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı
10 Araştırmalarda Hata Kaynakları
11 Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımı
12 Araştırma konusu seçimi ve makale inceleme
13 Araştırma kriği sunumu 1
14 Araştırma kriği sunumu 2
15 Araştırma kriği sunumu 3
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 15 45
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 15 45
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5