Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Ana Müfredat | HSH7003 | Hemşirelikte Araştırma | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Ana Müfredat | HSH7003 | Hemşirelikte Araştırma | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik etme konusunda kapsamlı bilgi ve beceri sağlamaktır.
-
Hemşireliğin geliştirilmesinde araştırmanın önemini güçlendiren bu ders, araştırma problemlerindeki seçimlerden, hemşirelik araştırmalarındaki problemlerle ilgili değerlendirmelerden oluşmaktadır. Araştırmalarda farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve etik ile analiz yöntemleri incelenmektedir. Öğrenciler araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerilerini geliştirirler.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay
Yok
Türkçe
Erdoğan S., Nahcivan N, Esin N (2016) Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve Kritik, Nobel yayınevi.2016 Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006 Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 8.Basım. Ankara Research articles
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hemşirelikte Bilme Yolları. Hemşirelikte Araştırmanın Önemi .Hemşirelikte araştırmanın geçmişi ve mevcut durum |
2 | Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama |
3 | Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılık |
4 | Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğünü saptama. Örnekleme yöntemleri |
5 | Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleri |
6 | Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
7 | Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıkları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
10 | Araştırmalarda Hata Kaynakları |
11 | Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımı |
12 | Araştırma konusu seçimi ve makale inceleme |
13 | Araştırma kriği sunumu 1 |
14 | Araştırma kriği sunumu 2 |
15 | Araştırma kriği sunumu 3 |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |