Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8104 | Hemşirelikte Değişim Yönetimi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8104 | Hemşirelikte Değişim Yönetimi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Bu ders öğrenciye sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde değişimi yönetimi konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırır.
-
Bu ders öğrenciye sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde değişimi yönetimi konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, klinik uygulama, rapor
var
Türkçe
Çağlar İ. (2015). Değişim ve Değişim Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Baykal, Ü., Ercan Türkmen, E. (Ed.). (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. İstanbul: Akademi Basın. Marquis, B.L., Huston, C.J. (2018). Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri. Çev. Ed.: Bahçecik, N., Öztürk, H. Birinci Basım. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Koçel T. (2010). İşletme Yöneticiliği. İstanbul:Beta. Henwood S. (2014).Practical Leadership in Nursing and Health Care. London: Taylor & Francis Group, LLC.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması |
2 | Değişimin kavramsal çerçevesi, tanımı, amacı ve önemi |
3 | Değişim nedenleri ve değişim çeşitleri |
4 | Değişim Süreci, Planlı Değişim, Değişime Direnç, Nedenleri ve Baş Etme Stratejileri |
5 | Değişim Yönetiminde Liderin Rolü, Sürekli İletişim, Kararlara Katılım ve Eğitim |
6 | Değişim kültürü yaratmak |
7 | Yenileşim yönetimi |
8 | Arasınav |
9 | Değişim uygulamalarında yararlanılabilecek yönetsel teknikler |
10 | Değişim uygulamalarında yararlanılabilecek yönetsel teknikler |
11 | Değişimde kullanılan yeni organizasyonel yapılar |
12 | Örgüt geliştirme teknikleri |
13 | Organizasyonel değişim manifestosu |
14 | Organizasyonel değişim manifestosu |
15 | Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde değişim yönetimi |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6,5 | 6,5 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |