Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7049 | Hemşirelikte Eğitim Becerileri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7049 | Hemşirelikte Eğitim Becerileri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu ders, öğrenciye hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim becerilerini kazandırır.
-
Bu ders, öğrenciye hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim becerilerini kazandırır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev, vaka analizi
yok
Türkçe
"Hacailoğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi " Oral, B., & Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara, Pegem Akademi. Aydın, İ. (2014). Hizmet içi eğitim el kitabı. Pegem Akademi, 2. Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2019). Teaching in Nursing e-Book: A guide for faculty. Elsevier Health Sciences. Oermann, M. H., & Gaberson, K. B. (2016). Evaluation and testing in nursing education. Springer Publishing Company.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitimci Rolü ve Sorumlulukları |
3 | Eğitimde Temel Kavramlar, Eğitim Felsefesi ve Hemşirelik Eğitiminin Felsefesi |
4 | Öğrenme Kuramları |
5 | Program Geliştirme |
6 | "Eğitim Sürecinin Aşamaları-Eğitim Süreci: GEREKSİNİM BELİRLEME " |
7 | Eğitim Süreci: PLANLAMA: Öğretim Hedeflerinin Belirlenmesi, İçeriğin Oluşturulması |
8 | Eğitim Süreci: PLANLAMA: Materyallerin Hazırlanması |
9 | Eğitim Süreci UYGULAMA:Yöntem, Teknik, Stratejiler |
10 | Eğitim Süreci DEĞERLENDİRME: Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Araçları |
11 | Hemşirelikte Klinik Öğretim |
12 | Hasta ve Yakınlarının Eğitimi |
13 | Hizmet İçi Eğitim |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 3 | 14 | 42 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |