Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 HEM7049 Hemşirelikte Eğitim Becerileri Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenciye hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim becerilerini kazandırır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrenciye hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim becerilerini kazandırır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev, vaka analizi

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Hacailoğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi " Oral, B., & Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara, Pegem Akademi. Aydın, İ. (2014). Hizmet içi eğitim el kitabı. Pegem Akademi, 2. Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2019). Teaching in Nursing e-Book: A guide for faculty. Elsevier Health Sciences. Oermann, M. H., & Gaberson, K. B. (2016). Evaluation and testing in nursing education. Springer Publishing Company.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • "Hemşirelik eğitim sisteminin geçmişten günümüze gelişimini analiz eder. "
  • Eğitim etkinliklerini, eğitim süreci aşamaları doğrultusunda etkili sunum becerilerini kullanarak uygular.
  • Sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim gibi temel alanlarda eğitimci rolünü gerçekleştirir.
  • Hemşirenin eğitimci rol ve sorumluluklarını benimser.
  • Hemşirelik eğitiminin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde ve faaliyetlerde yer alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı
2 Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitimci Rolü ve Sorumlulukları
3 Eğitimde Temel Kavramlar, Eğitim Felsefesi ve Hemşirelik Eğitiminin Felsefesi
4 Öğrenme Kuramları
5 Program Geliştirme
6 "Eğitim Sürecinin Aşamaları-Eğitim Süreci: GEREKSİNİM BELİRLEME "
7 Eğitim Süreci: PLANLAMA: Öğretim Hedeflerinin Belirlenmesi, İçeriğin Oluşturulması
8 Eğitim Süreci: PLANLAMA: Materyallerin Hazırlanması
9 Eğitim Süreci UYGULAMA:Yöntem, Teknik, Stratejiler
10 Eğitim Süreci DEĞERLENDİRME: Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Araçları
11 Hemşirelikte Klinik Öğretim
12 Hasta ve Yakınlarının Eğitimi
13 Hizmet İçi Eğitim
14 Dersin değerlendirilmesi
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 14 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 2 14 28
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 14 42
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 2 14 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5