Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7053 | Hemşirelikte Felsefe ve Kavramlar | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7053 | Hemşirelikte Felsefe ve Kavramlar | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı; hemşireliğe ilişkin kavramların derinlemesine incelenmesini, felsefe, kavramlar ve kuramlar arasındaki ilişkinin kavranmasını sağlamaktır.
-
Bilim, Bilimsel Yaklaşım, Hemşirelikte Bilme Yolları, Kavramlar Hakkında Genel Bilgi, Kuramlar ve Kuram-Kavram İlişkisi, Holistik Görüş , İnsan/ Aile/Toplum ve Kültür, Çevre, Sağlık ve Hastalık, Hemşirelik, Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik Süreci, İletişim, Empati ve Sempati, Stres ve Anksiyete, Kriz ve Krize Yaklaşım, Ağrı ve Duyusal Yoksunluk, Ümit-Ümitsizlik, Yalnızlık, Güç ve Güçsüzlük ve Duygusal Yoksunluk, Benlik Kavramı, Beden İmajı, Kayıp, Ölüm ve Yas
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, rol playing, ödev
-
Türkçe
1. Chitty, KK.(2007). Professional Nursing. (5th edition). St. Louis, Mo.: Saunders/Elsevier. 2. Pektekin, C. (2013). Hemşirelik Felsefesi. (1.baskı). İstanbul: İstanbul Tıp KitapEvi. 3. Öz F.(2004). Sağlık Alanlarında Temel Kavramlar.Ankara: İmaj İç ve Dış Tic. 4. Taylor, C. Lillis, C. Lemone, P.(2007). Fundamentals of Nursing. (2nd edition) Lippincott Company, Philadelphia. 5. Dahnke, MD. Dreher HM. (2011). Philosophy of Science for Nursing Practice: Concepts and Application.( 1st Edition). New York: Spinger Publishing Campany.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim, Bilimsel Yaklaşım, Hemşirelikte Bilme Yolları |
2 | Kavramlar Hakkında Genel Bilgi, Kuramlar ve Kuram-Kavram İlişkisi |
3 | Holistik Görüş, İnsan/ Aile/Toplum ve Kültür |
4 | Çevre |
5 | Sağlık ve Hastalık |
6 | Hemşirelik |
7 | Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik Süreci |
8 | Arasınav |
9 | İletişim, Empati ve Sempati |
10 | Stres ve Anksiyete |
11 | Kriz ve Krize Yaklaşım |
12 | Ağrı ve Duyusal Yoksunluk |
13 | Ümit-Ümitsizlik, Yalnızlık, Güç ve Güçsüzlük ve Duygusal Yoksunluk |
14 | Benlik Kavramı, Beden İmajı |
15 | Kayıp, Ölüm ve Yas |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 28 | 56 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |