Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | CEH8014 | Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | CEH8014 | Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı; hemşirelik kavram, kuram ve modellerinin profesyonel hemşirelik uygulamalarına yansıtılmasını ve hemşirelik felsefesinin geliştirilmesini sağlamaktır.
-
Kavram, Kavram Türleri, Hemşirelik Kavramı, Meleis’in Kavram Geliştirme Süreci, Kavram Haritaları, Felsefe, Felsefe ve Hemşirelik, Bilim, Bilim ve Hemşirelik, Bilim Felsefesi, Hemşirelik Felsefesi, Hemşirelikte Bilme Yolları (Empirik Bilme, Estetik Bilme, Etik Bilme, Kişisel Bilme), "Paradigma, Model ve Kuram, Hemşirelik Modeli ve Kuramlarına Neden Gereksinimimiz Var?", Virginia Henderson Temel Gereksinimler Teorisi, Dorothy Johnson'ın Davranış Sistemleri Modeli, Roy'un Adaptasyon Modeli, Pender´in Sağlığı Geliştirme Modeli, Parse'ın İnsan Olma Modeli, Reed´in Kendisini Gerçekleştirme Teorisi, Kolcaba'nın Konfor Teorisi, Ruland ve Moore´unYaşam Sonu Bakım Teorisi, Orem Özbakım Teorisi, Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi, Orem Özbakım Teorisi, Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi, Phil Barker Tidal Model, Betty Neuman’nın Sistemler Modeli, Roper, Logan ve Tierney’in Yaşam Modeli konularını içerir.
Görsel ve sözel anlatım, vaka analizi, makale hazırlama ve sunma
Yok
Türkçe
1. McKenna, H. P., Panjnkıhar, M., Murfphy, F. A. (2019). Hemşirelik kuramları, modelleri ve uygulama esasları (Alpar Ş. A., Bahçecik, A. N. Çev. Ed.). Ankara: Akademisyen. 2. Rose, U., Kristina, H., Lucretia, S. (2021). Framework for Advenced Nursing Practice and Research: Philosophies, Theories, Models, and Taxonomies. Springer Publishing Company, Added:2021, Edition ID:110819960 DOI:10.1891/9780826133236 3. Alpar, Ş.E., Bahçecik, A.N. (2019). Hemşirelik Kuramları Modelleri ve Uygulama Esasları. 2. Baskı, Akademisyen Yayın Evi. 4. Chinn, P.L., Kramer, M. K. (2011). Integrated theory and knowledge development in nursing. Philadelphia: Mosby.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kavram, Kavram Türleri, Hemşirelik Kavramı, Meleis’in Kavram Geliştirme Süreci, Kavram Haritaları |
2 | Felsefe, Felsefe ve Hemşirelik, Bilim, Bilim ve Hemşirelik, Bilim Felsefesi, Hemşirelik Felsefesi |
3 | Hemşirelikte Bilme Yolları (Empirik Bilme, Estetik Bilme, Etik Bilme, Kişisel Bilme) |
4 | Paradigma, Model ve Kuram Hemşirelik Modeli ve Kuramlarına Neden Gereksinimimiz Var? |
5 | Virginia Henderson Temel Gereksinimler Teorisi |
6 | Dorothy Johnson'ın Davranış Sistemleri Modeli |
7 | Roy'un Adaptasyon Modeli |
8 | Arasınav |
9 | Pender´in Sağlığı Geliştirme Modeli |
10 | Parse'ın İnsan Olma Modeli, Reed´in Kendisini Gerçekleştirme Teorisi |
11 | Kolcaba'nın Konfor Teorisi, Ruland ve Moore´unYaşam Sonu Bakım Teorisi |
12 | Orem Özbakım Teorisi, Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi |
13 | Orem Özbakım Teorisi, Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi |
14 | Phil Barker Tidal Model, Betty Neuman’nın Sistemler Modeli |
15 | Roper, Logan ve Tierney’in Yaşam Modeli |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 1 | 17 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 0,5 | 1,5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sunum ve Hazırlığı | 17 | 2 | 34 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 3,5 | 10,5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 17 | 4 | 68 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||
ÖÇ6 |