Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8114 | Hemşirelikte Kavramlar ve Kuramlar | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8114 | Hemşirelikte Kavramlar ve Kuramlar | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı; hemşirelik kavram, kuram ve modellerinin profesyonel hemşirelik uygulamalarına yansıtılmasını ve hemşirelik felsefesinin geliştirilmesini sağlamaktır.
-
Kavram, Kavram Türleri, Hemşirelik Kavramı, Meleis’in Kavram Geliştirme Süreci, Kavram Haritaları, Felsefe, Felsefe ve Hemşirelik, Bilim, Bilim ve Hemşirelik, Bilim Felsefesi, Hemşirelik Felsefesi, Hemşirelikte Bilme Yolları (Empirik Bilme, Estetik Bilme, Etik Bilme, Kişisel Bilme), Paradigma, Model ve Kuram, Hemşirelik Modeli ve Kuramlarına Neden Gereksinimimiz Var?, Hemşirelik Kuram ve Modelleri (Virginia Henderson Temel Gereksinimler Teorisi, Dorothy Johnson'ın Davranış Sistemleri Modeli, Roy'un Adaptasyon Modeli, Pender´in Sağlığı Geliştirme Modeli, Parse'ın İnsan Olma Modeli, Reed´in Kendisini Gerçekleştirme Teorisi, Kolcaba'nın Konfor Teorisi, Ruland ve Moore´un Yaşam Sonu Bakım Teorisi, Orem Özbakım Teorisi, Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi, Phil Barker Tidal Model, Betty Neuman’nın Sistemler Modeli, Roper, Logan ve Tierney’in Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli)
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, proje, ödev
Yok
Türkçe
1. McKenna, H. P., Panjnkıhar, M., Murfphy, F. A. (2019). Hemşirelik kuramları, modelleri ve uygulama esasları (Alpar Ş. A., Bahçecik, A. N. Çev. Ed.). Ankara: Akademisyen. 2. Fawcett, F., Madeya S. D. (2005). Contemporary nursing knowledge; analysis and evaluation of nursing models and theories, Philadelphia: F.A. Davis. 3. Alligood, M.R., Tomey, A.M. (2010). Nursing theorists and their work. Philadelphia: Mosby. 4. Chinn, P.L., Kramer, M. K. (2011). Integrated theory and knowledge development in nursing. Philadelphia: Mosby. 5. McEwen M., Wills E. M. (2014). The theoretical basis for Nursing. Chine: Wolters Kluwer Health.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kavram, Kavram Türleri, Hemşirelik Kavramı, Meleis’in Kavram Geliştirme Süreci, Kavram Haritaları |
2 | Felsefe, Felsefe ve Hemşirelik, Bilim, Bilim ve Hemşirelik, Bilim Felsefesi, Hemşirelik Felsefesi |
3 | Hemşirelikte Bilme Yolları (Empirik Bilme, Estetik Bilme, Etik Bilme, Kişisel Bilme) |
4 | Paradigma, Model ve Kuram Hemşirelik Modeli ve Kuramlarına Neden Gereksinimimiz Var? |
5 | Virginia Henderson Temel Gereksinimler Teorisi |
6 | Dorothy Johnson'ın Davranış Sistemleri Modeli |
7 | Roy'un Adaptasyon Modeli |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Pender´in Sağlığı Geliştirme Modeli |
10 | Parse'ın İnsan Olma Modeli, Reed´in Kendisini Gerçekleştirme Teorisi |
11 | Kolcaba'nın Konfor Teorisi, Ruland ve Moore'un Yaşam Sonu Bakım Teorisi |
12 | Orem Özbakım Teorisi |
13 | Leininger Kültürel Bakımda Farklılıklar Teorisi |
14 | Phil Barker Tidal Model, Betty Neuman’nın Sistemler Modeli |
15 | Roper, Logan ve Tierney’in Yaşam Modeli |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 28 | 56 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 6,5 | 19,5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |