Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBGK130 Hentbol Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin hentbol branşı hakkında temel bilgi ve becerileri edinmesini sağlamak; Öğretmenlik eğitimi gören öğrencilere temel hentbol tekniklerini öğretmek, bu konuda uygulama becerisi kazandırmaktır. Hentbol öğretme becerisi edinmelerini sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hentbol tekniklerini alıştırmalar yoluyla öğretmek uygulamak becerilerini geliştirmek. Teorik bilgileri uygulama alanında kullandırmak, başkalarına uygulatmak. Başka alanlardaki uzmanlık bilgilerini, hentbolle birleştirmek. Hentbol sporunun gelişimine katkıda bulunmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sözlü anlatım, görsel sunum ve video izleme, uygulama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Sevim, Y.; Hentbol Teknik-Taktik, Nobel yayınevi, Ankara, 2002 2. Dorak F. : Hentbol I, Bireysel Hücum ve Savunma, Saray Yayınevi, İstanbul, 1994 3. Muratlı S., Öner S. : Hentbolde Savunma, Oto Basımevi, İstanbul, 1983. 4. Muratlı S., Şahin G., Kalyoncu O. ; Antrenman ve Müsabaka, Yaylım Yayıncılık, İstanbul, 2005 5. Sevim Y. : Hentbol Alıştırmaları, Pars Matbaası, Ankara, 1977 6. Sevim Y. : Salon Hentbolü , Ankara, 1997

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Hentbolun tanımını, tarihçesini bilir, oyun kurallarını anlar yapar.
  • Hentbolun temel teknik becerilerini uygulayabilir
  • Hentbolün taktik uygulamalarını kavrayıp, yorumlayabilir.
  • Hentbolun teknik ve taktik konularını uygun öğretim yöntemlerini kullanarak öğretebilir.
  • Hentbol oyununu oynayabilir ve oynatabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hentbol oyunun tanımı, tarihçesi oyun kuralları ve saha ölçüleri
2 Toplu ve topsuz temel duruşlar, top atma, tutma ve sürme koşularla aldatmalar ve yön değiştirmeler
3 Paslar(Temel pas, bilek pası, sıçrayarak pas, yerden sektirme pas, arkadan pas, göğüsten pas, kombine ve diğer paslar)
4 Kaleci; a) Temel davranışları, b)Atışların tutulması.
5 Temel kale atışları (Sıçrayarak/yüksek temel kale atışları, kalça yüksekliğinde kale atışları, alçak/düşerek kale atışları ve diğer kale atışları).
6 Aldatmalar (Toplu ve topsuz aldatmalar)
7 Hentbolde bölgeler, bölge oyuncularına yönelik alıştırmalar
8 Ara sınav
9 Savunma (Ferdi ve grup savunma ilkeleri, blok ve topun çelinmesi, rakibin savunulması, adam adama savunma, bölge savunmaları)
10 Takım savunması (6:0, 5:1, 4:2, 3:2:1)
11 Hücum (Grup hücumu, hızlı hücum, tek ve çift pivotlu hücum, hücum kombinasyonları)
12 Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri, takıma özel hücum alıştırmaları(set)
13 Hücum ve savunma ilkelerinin birlikte geliştirildiği alıştırmalar
14 Hakeme ve oyunculara ait kurallara ilişkin kombine alıştırmalar
15 Maç uygulaması, maç istatistiği alıştırmaları
16 Genel değerlendirme ve final hazırlık
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 40 1 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5