Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik - Lisans | MAT4050 | Hiperbolik Geometri | Seçmeli | 5 | 7,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik - Lisans | MAT4050 | Hiperbolik Geometri | Seçmeli | 5 | 7,00 | 4 | 0 |
Öklid Geometrisi ile hem benzerlikleri hem de farklılıkları bulunan Hiperbolik Geometriyi öğrenciye tanıtmak.
-
• Hiperbolik geometride uzunluk ve mesafe • Çemberler ve doğrular, Möbius dönüşümleri • Möbius dönüşümleri ve Hiperbolik geometride geodezikler • Poincare disk modeli, Gauss-Bonnet Teoremi, • Hiperbolik üçgen • Möbius dönüşümlerinin sabit noktaları • Möbius dönüşümlerinin sınıflandırılması: eşlenik, iz ve parabolik dönüşümlere uygulamaları • Möbius dönüşümlerinin sınıflandırılması: hiperbolik ve eliptik dönüşümler • Fuşya grupları, Temel alanlar • Dirichlet çokgeni: inşa ve örnekler • Yan eşleştirme dönüşümleri, Eliptik döngüler • Üreteçler ve ilişkiler • Poincare Teoremi: Sınırsız Köşe ve Sınırlı Köşe Durumları • Fuşya grubunun işareti, Belirli bir işarete sahip bir Fuşya grubunun varlığı
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme
Yok
Türkçe
1. J. Anderson, Hyperbolic Geometry, 1st ed., Springer Undergraduate Mathematics Series, Springer-Verlag, Berlin, New York, 1999. 2. S. Katok, Fuchsian Groups, Chicago Lecture Notes in Mathematics, Chicago University Press, 1992. 3. A. Beardon, The Geometry of Discrete Groups, Springer-Verlag, Berlin, New York, 1983.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hiperbolik geometride uzunluk ve mesafe |
2 | Çemberler ve doğrular, Möbius dönüşümleri |
3 | Möbius dönüşümleri ve Hiperbolik geometride geodezikler |
4 | Poincare disk modeli, Gauss-Bonnet Teoremi |
5 | Hiperbolik üçgen |
6 | Möbius dönüşümlerinin sabit noktaları |
7 | Möbius dönüşümlerinin sınıflandırılması: eşlenik, iz ve parabolik dönüşümlere uygulamaları |
8 | Arasınav |
9 | Möbius dönüşümlerinin sınıflandırılması: hiperbolik ve eliptik dönüşümler |
10 | Fuşya grupları, Temel alanlar |
11 | Dirichlet çokgeni: inşa ve örnekler |
12 | Yan eşleştirme dönüşümleri, Eliptik döngüler |
13 | Üreteçler ve ilişkiler |
14 | Poincare Teoremi: Sınırsız Köşe ve Sınırlı Köşe Durumları |
15 | Fuşya grubunun işareti, Belirli bir işarete sahip bir Fuşya grubunun varlığı |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2,5 | 35 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Teorik Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |