Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | COMM2002 | History of Communication | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | COMM2002 | History of Communication | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu ders, insan iletişimindeki dört büyük devrim hakkında bir anlayış geliştirmeyi hedefler: sözlü iletişim, okuryazarlık, tipografi (basılı ve kitlesel okuryazarlık), ve elektronik medya (telgraf, telefon, fotoğraf ve film, radyo ve televizyon, bilgisayarlar ve dijital medya).
-
Tarihsel konjonktürlere özgü farklı sosyal, ekonomik, algısal ve semiyotik koşullara bağlı olarak farklı iletişim biçimleri ortaya çıkmıştır. Bu ders, bu değişikliklerin hızını, yönünü ve özelliklerini anlayabilmek için geçmişte medya ve kültür arasındaki geçişleri ve etkileşimleri araştırır. Aynı zamanda, önceki iletişim biçimlerinin, birleşme ve örtüşme yoluyla sonrakileri nasıl derinden etkilediğini de inceler.
Konu anlatımı, Soru-Cevap, Sınıf içi Tartışma, Öğrenci Sunumu
-
İngilizce
Crowley, David. 2011. İletişim tarihi: teknoloji, kültür, toplum. Ankara: Phoenix Yayınevi. Douglas, Mary. 2003. Implicit meanings. London: Routledge. Darnton, Robert. 2009. The great cat massacre and other episodes in French cultural history. Chartier, Roger. (1992). The cultural origins of the French Revolution: Roger Chartier. Durham: Duke University Press. Burke, Peter. (2000). A social history of knowledge. Cambridge, UK: Polity. Chartier, Roger. (2014). The order of books: Readers, authors, and libraries in Europe between the fourteenth and eighteent centuries. Stanford, Calif: Stanford University Press. Briggs, A., Burke, P., & Ytreberg, E. (2020). A social history of the media: From Gutenberg to Facebook. Robert Darnton, “An Early Information Society: News and the Media in Eighteenth-Century Paris,” American Historical Review, vol. 105 (1), February 2000, pp. 1-35. Kirli, Cengiz, “Coffeehouses: Public Opinion in the Nineteenth-century Ottoman Empire,” Public Islam and the Common Good. (eds.) Dale Eickelman and Armando Salvatore, (Leiden: Brill, 2004): 75-97. Strauss, Johann, Who Read What in the Ottoman Empire (19th–20th centuries)? ” Arabic Middle Eastern Literatures, vol. 6 (2003): 39-76. Brummett, Palmira. 2000. Image and imperialism in the Ottoman revolutionary press, 1908-1911. Albany, N.Y.: State University of New York Press. Spring, Joel H. 2003. Educating the consumer-citizen: a history of the marriage of schools, advertising, and media. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum. Crisell, Andrew. 2012. An Introductory History of British Broadcasting. Hoboken: Taylor and Francis. Marshall Poe. 2011. A history of communications: media and society from the evolution of speech to the Internet. Cambridge: Cambridge University Press. Holmes, David. 2011. Communication theory: media, technology, society. Los Angeles: Sage.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım |
2 | Konuşma Çağında İletişim |
3 | Erken Modern Avrupa'da Okuyan Halklar: Piyasa, Basın ve Yazı Kapitalizmi |
4 | Basım ve Zihniyetlerin Dönüşümü |
5 | Avrupa'da Kamusal Alanın Gelişimi ve Kamuoyu |
6 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Modernleşme ve Yönetim |
7 | Modern Osmanlı Kentlerinde Okuma ve İletişim Tarihi |
8 | Arasınav Haftası |
9 | Yeni Teknolojiler: Elektrik, Demiryolları, Telgraf, Telefon ve Posta |
10 | Görsel-İşitsel Teknolojiler: Fotoğraf, Film ve Reklam |
11 | Radyo Zamanı |
12 | Televizyon ve Yeni Toplumsal Hayat |
13 | Bilgi Çağı: İnternet |
14 | İletişimde Yeni Yönler |
15 | Öğrenci Sunumları |
16 | Öğrenci Sunumları |
17 | Tekrar Dersi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |