Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans - 2014 COMM2002 History of Communication Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, insan iletişimindeki dört büyük devrim hakkında bir anlayış geliştirmeyi hedefler: sözlü iletişim, okuryazarlık, tipografi (basılı ve kitlesel okuryazarlık), ve elektronik medya (telgraf, telefon, fotoğraf ve film, radyo ve televizyon, bilgisayarlar ve dijital medya).

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarihsel konjonktürlere özgü farklı sosyal, ekonomik, algısal ve semiyotik koşullara bağlı olarak farklı iletişim biçimleri ortaya çıkmıştır. Bu ders, bu değişikliklerin hızını, yönünü ve özelliklerini anlayabilmek için geçmişte medya ve kültür arasındaki geçişleri ve etkileşimleri araştırır. Aynı zamanda, önceki iletişim biçimlerinin, birleşme ve örtüşme yoluyla sonrakileri nasıl derinden etkilediğini de inceler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, Soru-Cevap, Sınıf içi Tartışma, Öğrenci Sunumu

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Crowley, David. 2011. İletişim tarihi: teknoloji, kültür, toplum. Ankara: Phoenix Yayınevi. Douglas, Mary. 2003. Implicit meanings. London: Routledge. Darnton, Robert. 2009. The great cat massacre and other episodes in French cultural history. Chartier, Roger. (1992). The cultural origins of the French Revolution: Roger Chartier. Durham: Duke University Press. Burke, Peter. (2000). A social history of knowledge. Cambridge, UK: Polity. Chartier, Roger. (2014). The order of books: Readers, authors, and libraries in Europe between the fourteenth and eighteent centuries. Stanford, Calif: Stanford University Press. Briggs, A., Burke, P., & Ytreberg, E. (2020). A social history of the media: From Gutenberg to Facebook. Robert Darnton, “An Early Information Society: News and the Media in Eighteenth-Century Paris,” American Historical Review, vol. 105 (1), February 2000, pp. 1-35. Kirli, Cengiz, “Coffeehouses: Public Opinion in the Nineteenth-century Ottoman Empire,” Public Islam and the Common Good. (eds.) Dale Eickelman and Armando Salvatore, (Leiden: Brill, 2004): 75-97. Strauss, Johann, Who Read What in the Ottoman Empire (19th–20th centuries)? ” Arabic Middle Eastern Literatures, vol. 6 (2003): 39-76. Brummett, Palmira. 2000. Image and imperialism in the Ottoman revolutionary press, 1908-1911. Albany, N.Y.: State University of New York Press. Spring, Joel H. 2003. Educating the consumer-citizen: a history of the marriage of schools, advertising, and media. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum. Crisell, Andrew. 2012. An Introductory History of British Broadcasting. Hoboken: Taylor and Francis. Marshall Poe. 2011. A history of communications: media and society from the evolution of speech to the Internet. Cambridge: Cambridge University Press. Holmes, David. 2011. Communication theory: media, technology, society. Los Angeles: Sage.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İnsanlık tarihi boyunca meydana gelmiş dört büyük iletişim devrimi (sözlü iletişim, yazı, tipografi, elektronik media) hakkında bir anlayış geliştirir.
  • lletişim tarihi ile toplumsal dönüşüm arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur.
  • Avrupa’nın ve Osmanlı Devleti’nin toplumsal ve siyasal modernleşme süreçlerinde iletişim devrimlerinin etkilerini anlar.
  • Haber ajanslarının doğuşunu ve tarih boyunca farklı medya araçları arasındaki etkileşimi ve geçişleri öğrenir.
  • Kitle iletişim araçlarının bireysel zihniyet ve toplumsal hayat üzerindeki etkisini betimler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş ve tanıtım
2 Konuşma Çağında İletişim
3 Erken Modern Avrupa'da Okuyan Halklar: Piyasa, Basın ve Yazı Kapitalizmi
4 Basım ve Zihniyetlerin Dönüşümü
5 Avrupa'da Kamusal Alanın Gelişimi ve Kamuoyu
6 Osmanlı İmparatorluğu'nda Modernleşme ve Yönetim
7 Modern Osmanlı Kentlerinde Okuma ve İletişim Tarihi
8 Arasınav Haftası
9 Yeni Teknolojiler: Elektrik, Demiryolları, Telgraf, Telefon ve Posta
10 Görsel-İşitsel Teknolojiler: Fotoğraf, Film ve Reklam
11 Radyo Zamanı
12 Televizyon ve Yeni Toplumsal Hayat
13 Bilgi Çağı: İnternet
14 İletişimde Yeni Yönler
15 Öğrenci Sunumları
16 Öğrenci Sunumları
17 Tekrar Dersi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 40 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 40 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5