Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezsiz Yüksek Lisans(II.Öğretim)-2013 | HIT7815 | Hitabet ve Diksiyon Sanat ve Teknikleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezsiz Yüksek Lisans(II.Öğretim)-2013 | HIT7815 | Hitabet ve Diksiyon Sanat ve Teknikleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Hitabet ve diksiyon kavramlarının öğretilmesi ve öğrencilerin buradan öğrendiklerini hayatlarına adapte etmesi amaçlanmaktadır.
-
Etkili konuşma ve söz söyleme sanatının incelikleri ile beraber bir sunum yaparken diksiyonun düzgün bir biçimde kullanımının önemi, dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve Sunma
Yok
Türkçe
Diksiyon, Etkili İletişim ve Hitabet Sanatı. Erol Börekçi. Dolcevita yayınları. ARISTOTELES, Retorik. "çeviren." MH Doğan (2012).
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hitabet |
2 | Etkili konuşma |
3 | Güzel söz söyleme sanatı |
4 | Fonetik |
5 | Sunum esnasında etkili iletişim |
6 | Retorik kavramı |
7 | Aristo'nun retorik anlayışı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Diksiyon |
10 | Ses kullanımı |
11 | Soluk kullanımı |
12 | Etkili konuşma örnekleri |
13 | Düzgün diksiyon kullanımı örnekleri |
14 | Gündelik hayat içerisinde diksiyon |
15 | Gündelik hayat içerisinde hitabet |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 9 | 5 | 45 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |