Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Saç ve Güzellik Uygulamaları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları SGU3059 Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere hizmet sektöründe kalite yönetimi prensiplerini ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Müşteri memnuniyeti, sürekli iyileştirme ve çalışan katılımı gibi kritik konular, dersin genel yapısında vurgulanmaktadır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Service Management: Operations, Strategy, Information Technology - James A. Fitzsimmons, J. Fitzsimmons, S Bordoloi "Service Quality Management in Hospitality, Tourism, and Leisure" - Connie Mok, Hilary C. H. Tsang "Delivering Quality Service" - Valarie A

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kalite yönetimi kavramlarını anlar ve temel prensipleri kavrar.
  • Hizmet sektöründe kalitenin neden önemli olduğunu anlar ve değerlendirir.
  • Çalışanların kalite rolünü kavrar, eğitim programları ve motivasyon stratejilerini geliştirir.
  • Hizmet sektöründe kaliteyi artırmak için teknolojinin rolünü değerlendirir ve dijital hizmet kalitesini anlar.
  • Hizmet sektöründeki kalite standartlarını anlar ve bu standartlara uyum sağlar.
  • Farklı hizmet sağlayıcılarını karşılaştırarak kalite analizi yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Kalite yönetiminin tanımı ve temel prensipleri
3 Hizmet sektöründe kalitenin önemi
4 Müşteri memnuniyetinin önemi, Müşteri geri bildirimleri ve analizi
5 Müşteri odaklı kalite stratejileri, Ödev I
6 Kalite kontrol ve güvence araçları, Süreç haritalama ve iyileştirme
7 Çalışan Eğitimi ve Motivasyonu
8 Vize
9 Hizmet süreçlerinin analizi
10 Kaizen ve sürekli iyileştirme prensipleri
11 Hizmet Kalitesinde Teknolojinin Rolü
12 Kalite yönetim yazılımları, Ödev II
13 Dijital hizmet kalitesi, İnovasyon ve teknolojik gelişmeler
14 Performans ölçümü ve anahtar performans göstergeleri (KPI'lar)
15 Kalite değerlendirme ve denetim teknikleri, Karşılaştırmalı kalite analizi
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 2 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi